/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Norton Antivirus - Objekter fundet?
Fra : Hoegh
Vist : 615 gange
100 point
Dato : 11-06-04 21:00

Hej

Mit Norton Antivirus finder følgende elementer som trusler:
AutoUpdate.exe - Adware.Envolo
Coolroad.exe - Spyware.Apropos
Heck.exe - Spyware.Apropos
Setup.exe - Adware.Lop
Uninstaller.exe Spyware.Apropos

Den betegner dem som risikofiler.
Når jeg vil slette dem, skriver den en fejmeddelse om at de ikke kunne slettes?
Jeg skal jeg gøre? Det er vel noget værre skidt at have liggende?

Hjælp

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 11-06-04 21:07

hmm... mystisk.... kan du ikke lægge dem i Quarantine mappen og så slette dem der fra.......

ellers gå ind på www.arlet.dk elller www.spyware.dk

og scan din computer.....

jjhj

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 11-06-04 21:08

undskyld.. jeg mener www.spywarefri.dk

jjhj

Kommentar
Fra : Hoegh

Dato : 11-06-04 21:46

Hvordan sætter man dem i katantæne?

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-06-04 22:31

Jeg mener nu ikke du kan lægge dem i karantæne, filerne kan ikke slettes fordi de er i brug.
Prøv i stedet for at gå i fejlsikret tilstand og se om du ikke kan slette dem herfra.

Men men, de er jo ikke deciderede virusbefængte, norton opfatter kun filerne som en trussel så umiddelbar skade forvolder de ikke.

Men brug spybot i stedet for norton, for nogle af filerne ligner filer til programmer det er godt at have, så ville det jo ikke være så godt at slette dem.

Accepteret svar
Fra : jjhj

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-04 23:46

ja, forresten.....

brug ellebyes

Spybot.... det kan du også hente på www.arlet.dk og www.spywarefri.dk

Hilsen jjhj

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-04 02:20

Der er flere ting du kan gøre, men den bedste er nok hijackthis og så sende en log ind! Gå ind på www.arlet.dk og download!

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 11:15

åben i fejlsikkert tilstand og køre en virus scan og selt dem på den måde eller slet dem manuelt i fejlsikkert tilstand men prøv at køre en adware scan

Kommentar
Fra : splip

Dato : 29-11-04 01:01

min norton 2004 siger,at jeg har 167 risikofiler,som den ikke kan slette.spybot,adware kan ikke se dem,systemet kører ellers fint,men det er lidt bekymrende ,at have 167 risikofiler af exe-typen.

Godkendelse af svar
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:22

Tak for svaret jjhj.