/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med at vise billeder i miniatu~
Fra : bog
Vist : 410 gange
50 point
Dato : 11-06-04 20:47

Jeg har problemer med at vise bileder i miniature
Problemet ligger i at at jeg godt kan køre alle billeder ind i en mappe feks. acdsee
Men når jeg ruller ned bliver bilederne mærkelige og som om de bliver doppelt siddet i titlen.
Hvis jeg ruller langt nedi en mappe med et par hundrede billeder er der ingen ting.

Har foreksembel skiftet et onboard 4mb ud med et ati ragexp lox profile pci ,uden resultat.
Har prøvet i mit andet spyreststem win98se og her er der ingen ting ien mappe over netværk.
så det er ikke grafikortet der er for lille
har du prøvet online spyware scan og online virus scan, udne resultat
Jeg har haft et par virus filer liggende på har hardisken ,som skulle være væk nu.

Problemet er det samme i alle programmer
hvad er der galt og hvoran får jeg det løst, formatering må gerne undgås

Lidt system information
windows 2000 sp4
avast antivirus fuldt opdateret, via auto update
filsystem ntfs
hardisk er delt i tre

ram 1stk 256 1stk 64mb

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 20:59

Det lyder som om din grafikkort driver trænger til en geninstallation. Gå ind under Start->Indstillinger->Kontrolpanel->System->Enhedshåndtering->Skærmkort ..vælg [Fjern] ved dit kort. REBOOT og genistaller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bog

Dato : 11-06-04 22:55

Så er grafikkortet/grafikkortene reinstaleret
men udne noget synligt resultat
prøvet nu at afinstalere directx
jeg bruger version 9

Directx kan jo fjernes med specille programmer.

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 12-06-04 11:10

er dit grafik driver opdateret

Kommentar
Fra : bog

Dato : 12-06-04 12:23

etdye: Mine grafikkort drivere kan ikke opdateres, da de er i windows
der dukker eller ingen driver opdatering frem i windows update.
Prøver nu at downloade nyeste driver opboard grafikkort
som er et intel

Og der kan ikke doenloades driver til mit ati kort, da at til windows me op skal bruges den indbyggede og op
og den der findes til win98 kan jeg ikke køre med.

Kommentar
Fra : bog

Dato : 12-06-04 13:01

Så er det onboard opdateret uden resultat

Den eneste løsning der er tilbage er nok at formare om

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-06-04 20:14

Sludder bog :

Citat
etdye: Mine grafikkort drivere kan ikke opdateres, da de er i windows

Selvfølgelig kan de det

Du skal blot ikke lede efter 'nye' drivere hos Microsoft update, men hos din grafikkort producent. Selv hvis det kun er en on-board chip (Jeg har selv en sådan der kun kunne dowloades fra IBM, selvom producenten var Cirrus Logic CL-805485-HC-C 84316-888AF 8904 A)

Hvilket kort/chip har du : Producent , Type og Serienummer ? Så finder vi en opdateret driver til dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bog

Dato : 12-06-04 20:14

Jeg har nu forteret og under installationen tjekker jeg om det har divet inflydelse.
Men efter jeg instalere driveren til min logitech mus, det er en logitech cordless mouseman optical
kom problemet tilbage

Skal oplyse at jeg altid har brugt den driver der var på cden da jeg fik musen

Man må nok ændre det til

Er din muse driver opdateret
hvilket jeg kan svare nej til,
mærkelig at en muse
driver kan have noget med grafik at gøre