/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Rastepladser - Østrig
Fra : Hoegh
Vist : 1559 gange
100 point
Dato : 11-06-04 20:27

Hey
Er der nogle der ved om man må overnatte på motorvejens rastepladser i Østrig? I campingvogn

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 11-06-04 20:39

Jep - du må du gerne, vi har gjort det i gennem 25 år. God ferie

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 11-06-04 21:00

Det kan du roligt gøre. Og de er meget velholdte.
de ligger som regle lidt væk fra motorvejen, så der er rimeligt roligt. Ikke som i Tyskland vor restepladserne ligger klods op af motorvejen.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 11-06-04 23:37

Jeg har også før slået et iglo telt op uden problemer, det eneste politiet var lidt sure over var at jeg ikke havde en vignet(motorvejs klistermærke) i forruden, men det gik da jeg lovede at købe en med det samme, så camping på rastepladser er helt ok.
mvh ahtn

Kommentar
Fra : hdn1962

Dato : 15-02-05 14:11

Ifølge hanses-campingsider.dk må man ikke overnatte på rastepladser i Østrig.
Hdn.

Kommentar
Fra : Beezer

Dato : 15-02-05 23:50

Hejsa. Man må gerne overnatte. Flg. er klippet fra: http://cms.austria.info/aussenstelle2...1.html?_hm=303888&_lc=dk&_hl=2&_hmo=303941.

Uden for campingpladserne må der kun camperes med grundejernes tilladelse. Det er tilladt at overnatte i campingvogne/autocampere, undtaget i Wien og i naturreservater. Regionale forbud kan forekomme.
Ved overnatning uden for campingpladser er det ikke tilladt at campere ( fx at stille borde og stole op).

mvh. Beezer

Annuller spørgsmålet
Fra : Hoegh

Dato : 05-02-07 21:15

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål