/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Mah Jong
Fra : Fattig
Vist : 412 gange
100 point
Dato : 11-06-04 18:12

Når jeg instalerer mit originale Mah Jong spil kommer meddelelsen: Error, extracting support files - Adgang nægtet.
Når jeg fortsætter instalationen og vil åbne spillet kommer meddelelsen: Error, Unable to set graphics mode.
Spillet har før virket perfekt, hvad er der galt og hvordan kan problemet løses?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 19:28

Lav en uninstall på det mislykkede spil.
Og prøv forfra med installering.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 11-06-04 19:43

Det har jeg forsøgt, men det hjælper ikke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-06-04 19:45

Prøv at hente dette.
www.lenagames.com

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 100 point
Dato : 12-06-04 00:22

Hvor gammelt er spillet, er det samme computer, du prøver at lægge det ind på, og er det på CD eller hvad?? Hvilket grafikkort har du??
(højreklik på "denne computer" ((formodentligt på skrivebordet)) - gå ned i egenskaber og vælg fanen hardware. Vælg "enhedshåndtering". Der finder du navnet på dit grafikkort.)

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 12-06-04 09:55

Hej Jernladyen.
Spillet er på CD
Grafikkort ? jeg kan godt finde systemenhederne men ved ikke hvad der er grafikkortet.Der er noget der hedder Video controller (VGA compatibelt) som er uden navn.
Det er en ny computer, hvor jeg flyttede alt fra den gamle harddisk over, alt virker perfekt med undtagelse af Spillet Mah Jong, jeg har fjernet alle filer der har noget med Mah Jong og Idigicon (spillets fabrikat) at gøre og geninstaleret det igen, men beskeden er den samme. Det virker stadigvæk ikke.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 12-06-04 09:57

P.S. Styresystemet er stadigvæk Windows XP

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 12-06-04 23:03

Har du prøvet at bruge "Søg" i "Start" for at finde rester af spillet?? Hvis du finder nogle der, kan du fjerne dem, mens de er fremme i "søg".
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 13-06-04 10:22

Det er allerede forsøgt.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 13-06-04 20:18

Har du også prøvet at fjerne den i "Fjern programmer"?? Der efterlader den nemlig noget et eller andet sted, jeg ikke kan huske.
Men måske er det dit integrerede grafikkort, det er galt med. Hvis det har for lidt ram, er det noget ged. Det skal op på allermindst 32 MB ram, og helst en hel del mere.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 14-06-04 13:05

Jernladyen:Det du foreslår er allerede forsøgt, og der er 256 mb ram. spillet kræver kun 16 mb.
Hilsen fattig

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 14-06-04 13:50

Nu har jeg fået løst problemet, der manglede VGA drivers, -meget enkelt-, når man altså bare ved hvad der var problemet.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 14-06-04 13:51

Tak for svaret Jernladyen. Ledetråden fra dig var grafikkortet.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 14-06-04 19:22

Godt du fand ud af det. Men tror du ikke, det er computeren, der har 256 MB ram og ikke grafikkortet?? Fx. har min computer 500 MB ram på computeren, men grafikkortets MB ram er kun 32 (så vidt jeg husker).
Hilsen Jette