/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Puch Maxi Problem!!!
Fra : fred280188
Vist : 926 gange
100 point
Dato : 11-06-04 14:20

Hej jeg har en maxi, der e rlavet føgl.

Studs udboret
Plumb i Cylle taget
anden gearing

Efter 5 min, går den ud?? så bliver den næsten umulig at starte..... og j må trække den hjem... det er en P model..

Hva ska j gøre

ps. Min kabu er lidt utæt

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-06-04 14:41

Hvis den så starter fint igen når den er blevet kold, tyder det på, t problemet ligger i tændingen, højst sandsynligvis kondensatoren(fødespolen) til tændspolen. Det kan dog også være så enkel en ting som dit tændrør der ikke kan klare at motoren kan yde mere efter at være blevet "pillet i".

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 110 point
Dato : 11-06-04 15:21

Få lavet din karburator,inden du begynder at pille ved noget andet.
Får motoren falsk luft,kan det være derfor den stopper(den bliver meget varm),så få lavet kaburatoren.
Man kører da heller ikke rundt , med en utæt karburator.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-06-04 16:32

Det kan også være tændrørshætten der står af, når den bliver varm, men tjek om der er gnist når den går ud.
Hvis der ikke er gnist, prøv så at skrue hætten af, og se om ledningen kan lave gnist til stel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 11-06-04 20:28

Har du givet den et koldere tændrør?
Hvis du kører med standardtændrør, vil det gløde efter nogle minutter,
nilsg

Kommentar
Fra : rasmusbuh

Dato : 14-06-04 01:52

Tror næppe det noget med tændrør, når den er så let tunet. Maxien er vel i bund og grund lavet til at køre så hurtigt?
Tjek for falsk luft. Da jeg borede min maxi gik cyllen i stykker og skulle lappes, det kan være der sket noget ved boringen der?
Skift pakninger, specielt i karburator hvis bundkaret er utæt.
Hvis der powerfilter på, så tag det af igen. Et powerfilter kræver som regel også en omdysning, og det kan være farligt besværligt!

Den her er jeg ikke sikker på, men det kan da være din karburator "flyder over"? Hvad ved jeg, det ikke umuligt
Husk du også kan "hakke" en puch maxi, det det tuningsindgreb der giver mest (ihvertfald i mit tilfælde)

Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : fred280188

Dato : 16-06-04 11:28

Tak for svaret Keldd. danke les problemo is løst

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-06-04 19:26

Sagen er klar.
Hasta Luega mon amigo-Keldd.