/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Vise små filmstumper
Fra : emesen
Vist : 498 gange
200 point
Dato : 11-06-04 12:43

Jeg har en .avi filmstump som skal vises på hjemmesiden.
Hvilket format skal den være i for at blive vist.
Og hvordan undgår jeg at den bliver for tung at hente.
Jeg har faktisk to .avi stumper der skal sættes sammen og vises.
Ulead 7 har jeg prøvet med, men det lykkedes ikke rigtig godt.
http://www.hirsenet.dk/helle.htm
som jo gerne skulle starte selv.
Emesen.
Kritik af optagelse er ikke nødvendig, da det er et lille camera som er brugt.

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 11-06-04 12:47

Du kan vel bare ligge dem ud i mpg... fylder ikke så meget!

Men ellers er AVI altså det bedste!

Ellers skal du gøre så de ses i browseren kan bare ikke huske hvordan

du kan også bare zippe dem så folk kan hente dem!

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 11-06-04 14:44

Jeg har nogle små filmklip på min hjemmeside her: http://www.annejorg.dk
Du klikker på familie/børn og derefter på Slideshow og Videoklip.
Er det noget i lighed med et du spørger efter?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-06-04 15:09

Allerførst...........en flot side, farver og tekst er lige til at læse.
Det ligner lidt det jeg kunne tænke mig.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 11-06-04 16:10

Kovertér din hellespiller_1.mpg til *wmv formatet ; Det loader hurtigere og er ikke mere tabsgivende end *.mpeg

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-06-04 16:34

Ok - så skal jeg bare finde metoden til at konvertere.
Som jeg ser det vil ulead 7 ikke selv om det omtales i hjælpemenuen.

Godkendelse af svar
Fra : emesen

Dato : 11-06-04 21:17

Tak for svaret molokyle. Jeg fandt ud af at i XP er der en MovieMaker et lille
nemt program som kan lave disse WMV filer. Så jeg må arbejde videre derfra.
Emesen.