/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
mercedes
Fra : qwedsazxc
Vist : 615 gange
50 point
Dato : 11-06-04 12:34

jeg har en mercedes 290 td 1998 5 mdr

som er kommet ud for noget rust

og der står noget på deres hjemme side om rust garanti:

"men en fantastisk nyhed er det, at hver ny Mercedes-personbil, som er solgt efter den 24. oktober 1998, er dækket af en garanti i 30 år. En garanti, som overgår de almindelige købsgarantier."

er der nogen der ved hvad garantien lød på før det.

eller et sted jeg kan læse om det

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 11-06-04 13:09

Hvor er det, der er kommet rust??

Der har været en del skriverier om Mercedes i diverse bil-blade på det seneste, hvor klagen mod dem har været, at deres såkaldte rust"garanti" intet er værd....

Er der ikke angivet noget om rustgarantien i bilens papirer?

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 11-06-04 13:17

det er i dør kammen under en gummi ramme

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 11-06-04 13:21

Umiddelbart vil jeg ikke vurdere det som indefra kommende rust, jeg kan dog tage fejl, jeg har jo ikke set bilen.
Rustgarantier dækker kun rust opstået indefra og ud.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-06-04 13:30

Få fat i det seneste Motor (FDM's blad). Der tager de hånd om problemet. Umiddelbart kan jeg ikke huske deres vejledninger, skimmede kun lige teksten og blev enig med mig selv om, at Mercerdes' garanti er noget opreklameret lort. Motor plejer man at kunne låne på biblioteket.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 11-06-04 13:33

jo men da jeg snakkede med en fra mercedes sagde han at rust garantien ville gælde der det er 6 måneder siden

og for nogen dage siden fik jeg et svar hvor der stod at det vil koste 60000 kr at få lavet det og mercedes ville betale 45000 kr af dem

og det var for de min bil blev registreret før denne dato 24. oktober 1998

så jeg skulle bare være glad for at de ville betale de 45000 kr

var der nogen garanti før den dato

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 11-06-04 13:44

Så er du faldet i den fælde, som mange andre mercedes-ejere, jf. den artikel som jeg selv og 3773 referer til.

Mercedes har nemlig fundet ud af, at det er dyrt at lave rust, så derfor hopper de udenom deres garanti. Også biler med den nye 30 års garanti er omfattet af denne manøvre.
Og når du har fået tilsagn om at det er omfattet af rustgarantien, ja så er det selvfølgelig det, min fejl.

60000 kr. lyder godt nok af meget, for sådan en tur. Der må være tale om meget udbredt rust...

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 11-06-04 14:48

men hvad kan jeg gøre

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 11-06-04 23:10

Igen vil jeg gerne spørge, om der ikke står noget i bilens papirer?

Kan du ikke finde noget om en garanti, så ville jeg nok acceptere tilbuddet, og så selv smide de 15000.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 12-06-04 14:41

det er derfor jeg spørge om der er en garanti for biler der er købt før den 24. oktober 1998

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-06-04 11:04

Jeg mener at før 98 var der 6 års rustgaranti, men der er klausuler på den garanti med behandling af bilen, og mange "bilmærker" plejer jo at gøre hvad som helst for at slippe for betaling. M.h.t. din MB er der dog noget med at fabrikken erkender rustfejl i dørene, som skiftes uden beregning. Men jeg vil også sige, at hvis det koster 60000 at reparere din bil, tyder det på meget alvorlige problemer.

Kommentar
Fra : qwedsazxc

Dato : 20-06-04 11:36

hvad skal jeg gøre for ikke at komme til at betale det

Kommentar
Fra : michaelbreer

Dato : 14-07-04 15:20

Jeg havde en E220 fra 1996 og der var en smule rust under gummilisterne. Bache i Århus tog et par billeder af bilen og mailede dem til MB Danmark, der bevilgede 4 nye døre uden beregning. Der var ike tale om ret meget, men åbenbart nok til en udskiftning.
Jeg er også bekendt med, at der er skiftet en hele del bagklapper, grundet rust omkring nøglehullet.
Jeg så en intern afregning mellem BAche og MB DK på 24.000,- for ulejligheden.
Flot servide!

At der så er tale om en lortebil, grunde Lucas-elektroniken er en anden sag. Jeg måtte ofre over 30.000 på udskiftning af computere og sensorer og en hel masse andet møj.....og til sidst måtte jeg sælge bilden. Blot et lille surt opstød.