/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Mere RKI
Fra : AnneDorthe
Vist : 704 gange
20 point
Dato : 10-06-02 13:00

Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, der har problemer på pengefronten.

Jeg har en temmelig stor gæld. Når jeg samler alt, er det ca. 200.000,00. Jeg har fast arbejde, forholdsvis god løn og både vil og kan betale pengene tilbage. MEN jeg kan ikke overskue alle de steder, jeg skylder og jeg kan ikke låne penge i min bank, fordi jeg er sendt til incasso af Acceptcard.

Hvad gør jeg? Er der nogen, der kender en bank/pengeinstitut el. lign., der vil låne så mange penge ud uden sikkerhed?

AnneDorthe

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 10-06-02 13:25

Lytter med

Kommentar
Fra : Avena

Dato : 10-06-02 14:22

Hej AnneDorthe

Saml alt hvad du har af kvitteringer, bilag o.l., og gå til din bankrådgiver. Selvom banken ikke vil låne dig pengene, hvilket egentligt er forståeligt nok, bør de kunne hjælpe dig med at få et overblik. Hvis ikke, så skift bank!!!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 30 point
Dato : 10-06-02 14:25

Hej AnneDorthe

der er et firma i københavn som låner penge ud til netop dette formål.
Det de gør, er at samle al din gæld, og infrier den, og du skal så kun betale
til dem med en fast måndeligt beløb, som i de fleste tilfælde er til en lavere ydelse.
De kigger på om du har fast arbejde. står du i RKI er det ingen hindring.

De kan kontaktes her

Telefon 7022 3244 mellem 9:30 -12 og 13:00 - 16:30

Adresse Lyngbyvej 20
2100 København Ø

http://www.d-g-r.dk/index.htm

Kommentar
Fra : fnug

Dato : 10-06-02 14:35

hejsa er der nogen der har prøvet Dansk Gældsrådgivning ?? eller bare hørt om . Jeg kunne da godt tænke mig at vide om det bare er et " pap " firma - eller om de mener det seriøst..

mvh

gas

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 15:41

"AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rz%M8.29169$N46.1042946@news010.worldonline.dk...

> Hvad gør jeg? Er der nogen, der kender en bank/pengeinstitut el. lign.,
> der vil låne så mange penge ud uden sikkerhed?

Basisbank låner dig til 9,9% uden sikkerhed, maks. 100.000. Men pas på dem,
når først man er bondefanget af dem bliver man udsat for både
renteforhøjelser og gebyrer.

Hvilket resulterede i at jeg flyttede til Jyske Bank. Men de kræver
formentlig en form for sikkerhed for i det mindste nogle af pengene.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 16:43

"AnneDorthe" <AnneDorthe.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:rz%M8.29169$N46.1042946@news010.worldonline.dk...
> Jeg kan se, at jeg ikke er den eneste, der har problemer på
> pengefronten.
>
> Jeg har en temmelig stor gæld. Når jeg samler alt, er det ca.
> 200.000,00.

Hvordan kan man komme til at samle så meget gæld sammen ?

> Jeg har fast arbejde, forholdsvis god løn og både vil og kan
> betale pengene tilbage. MEN jeg kan ikke overskue alle de steder, jeg
> skylder og jeg kan ikke låne penge i min bank, fordi jeg er sendt til
> incasso af Acceptcard.
>
> Hvad gør jeg? Er der nogen, der kender en bank/pengeinstitut el. lign.,
> der vil låne så mange penge ud uden sikkerhed?

Det nok umuligt, med den gæld du har samlet sammen. Prøv at se fra bankens
side, du har fast arbejde, god løn men alligevel er du sendt til inkasso.
Der er et eller andet sted filmen knækker.
Har du ikke noget som du kan "sælge ud af" ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 16:49

AnneDorthe <AnneDorthe.news@kandu.dk> wrote in message
news:rz%M8.29169$N46.1042946@news010.worldonline.dk...

> Hvad gør jeg? Er der nogen, der kender en bank/pengeinstitut el.
> lign., der vil låne så mange penge ud uden sikkerhed?
>

Du skal først have overblik over hvem der skal have hvad ..
Dertil kan du måske få hjælp af din bank .. tal med dem ..
forklar dem problemet og de vil sikkert gerne hjælpe dig.

Forsøg at lave aftaler med kreditorerne .. få afdrags ordninger
på plads og ignorer ikke deres henvendelser da der bliver
ved med at løbe gebyrer for det ene og det andet på og
disse gebyrer bliver hurtigt til en betragtelig masse penge.

Vil din bank hjælpe dig kan det evt. foregå på den måde
at du kontakter dine kreditorer og spørger dem om de vil
være tilfreds med en kontant betaling .. feks. skylder du
måske 8000 til en kreditor .. spørg om de vil lukke sagen
hvis de får 6000,- til næste første .. siger de ja
kan det være din bank vil låne dig pengene til at betale
dem for .. du får mindsket din gæld .. får styr på hvad du
skylder og det hele er nu samlet et sted.

Regards

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-06-02 18:58

Ja, der er en masse goder ideer, men lov mig at du ikke falder for fristelsen, til at låne hos de firmaer, der ingen garanti ønsker, da deres renter er tårnhøje, og så sidder du stadig i saksen. Der er dog den forskel at du "kun" skylder ét sted. Men det er rigtigt hvad Jesper skriver, få overblik, tag det stykke for stykke, det er hårdt arbejde, men det lønner sig. Og lad for guds skyld, (eller din egen *GG*) være med at lukke øjnene, og tro at alt ordner sig af sig selv...for det gør det ikke.
Venligst
Mango

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 17:47

AnneDorthe skrev:

> Hvad gør jeg? Er der nogen, der kender en bank/pengeinstitut el.
> lign., der vil låne så mange penge ud uden sikkerhed?

Jeg er næsten 100% sikker på at det ikke findes, du skal lave en aftale med
div kreditorer og slippe af med gælden og RKI inden du kan få et lån uden
kautionist.

>
> AnneDorthe

--
Mvh.
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/

Kommentar
Fra : janesol

Dato : 15-06-03 23:14

Vedr. Dansk gælds rådgivning.. Da jeg og min mand stod i en alvorlig økonomisk klemme, var vi så desperate at vi ikke tænkte os om. Vi havde også hørt om dette "vidunderfirma" og ville da prøve at få et lån. Vi ringede til dem og de var vældig flinke da vi altså først fik kontakt med dem. Vi skulle sende nogle papirer til dem og de ville så vurdere sagen da de havde modtaget papirerne talte vi med dem og de forsikrede os om at det ikke var noget problem. Vi ventede spændt på svar som de ville have i løbet af dagen (den samme dag som de havde modtaget vores papirer), og da vi ringede til den spurgte vi om deres hjemmeside adresse......stak de os en adresse men det havde ikke relation til deres "virksomhed" så da vi stillede kritiske spørgsmål til dem fik vi at vide at vi ikke kunne låne noget fordi det så for håbløst ud. Vi hørte så at firmaet havde været i et program i fjernsynet da det er et fupfirma og vi talte med en på DR som fortalte os at det var en advokat som ejede firmaet det havde godtnok skiftet navn da manden havde været dømt for svindel men nu var han dukket frem i lyset igen. Det er rigtigt nok at deres adresse er Lyngbyvej 20 men der findes ingen virksomhed som hedder sådan på den adresse.........kun nogle skilte på en væg altså intet kontor.Selve forretningen foregår ved at de foreslår at de kommer til din by hvor man så møder dem på et tilfældigt hotel eller lignende. Der skriver man så nogle papirer under på "lånet" og de forsikrer om at de betaler ens gæld og at man så betaler et lempeligt afdrag til dem. Den går så i lang tid for de holder kreditorerne hen med breve som de skriver uden at man er vidende om det, samtidig kommer der en masse ekstra omkostninger oveni den oprindelige gæld. Altså du indbetaler hver måned men Dansk Gældsrådgivning sender ikke nogle penge videre. Dette står så på (har hørt helt op til 3 år) før at låntageren finder ud af at der nu skyldes rigtig mange penge væk både til Dansk Gældsrådgivning og til kreditorerne som man hele tiden har skyldt penge. Man får vished om det fordi kreditorerne ligepludselig står udenfor døren da de ikke vil vente mere på deres penge.Jeg håber inderligt ikke at nogle hopper på den. Undersøg tingene først for det er fup og fiduser. For jeres egen skyld så bid tænderne sammen og kæmp videre.