/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
internet
Fra : eln
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 10-06-04 23:18

jeg har to computere og vil gerne have internet forbindelse til dem begge , jeg er koblet på en lokal antenne forening

mvh.eln

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 10-06-04 23:27

Hejsa. Jeg gjorde det via en switch.. Så var begge coms på nettet, med stofanet, med 2 forskellige konti.. Forstår ikke det kunne lade sig gøre, men det kunne det..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-06-04 23:44

lyhne1 -> Via en switch får du dynamisk tildelt en/flere af (..din formodentlig fælles for boligforeningens ..mother fucker ) forbindelser !

Lige netop den der 'stjæler' båndbredde fra os andre ! (..jamen, jeg vidste ikke det ku' la' sig gøre typer.)

Den 'rette' og mest retfærdige måde at gøre det på er at : ???

1 bruger 1 forbindelse !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 11-06-04 00:04

sorry.. Det var såmænd ikke for at pisse nogen af...
Jeg var bare ved at sætte en bærbar op for en kammerat, og så gør det det sgu lidt nemmere at være på nettet med den selvsamme com...
Og nej, forbindelsen er ikke fælles for boligforeningen, da der ikke er nogen..

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 00:23

Stofa er internet via kabletv stikket! Det går kun ud over ens egen forbindelse hvis man deler den op! Men det måske derfor jeg aldrig kan komme ind på de arabiske tvkanaler i gellerup hvor jeg bor?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 00:53

tedd -> Vi har også stofa i vores andelsforening : 4 Gbit ...til deling i 4 opgange med ca. 2-3 på i hver opgang. Dette burde give "Worst case" = 4 x 1024 ^3 / 10 ~= 410 Kbit pr. sek. Vi har 'kun' "best offer" = 128 Kbit pr.sek pga. et røvhul med switch. Mod ekstra betaling kan vi selvfølgelig få lukket hullet for 'snyderen'

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 00:56

...men vi betaler altså også kun 91,25 kr. pr. månes for 24 timer i døgnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 00:57

Ok det er så en anden ordning en den Stofa jeg har! Jeg har en 1024/256 til et fast beløb og en grænse på 6 gb!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 00:58

Lige nu har jeg 1.4 Gbit hul igennem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 00:59

..røvhullet er nemlig ikke 'på' nu

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 01:02

1.4 gbit?? Det må være et stort netkort du har! Du kan jo downloade hele internettet med en sådan forbindelse!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 01:08

teed ->Teoretisk altså ..

Alt hvad mit 100/10 Mbit kort ka' klare

eln -> Gør op med din samvittighed eller få teed/andre til at switche din forbindelse

..eller del maskiner via dit eget lokal netværk med de indbyggede netværks faciliteter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 01:11

Nu kommer det som sagt an på hvilken slags forbindelse spørgeren har! Den du har er jo lidt speciel Molo! Det må være surt at bo ved siden af en der bare downloader fra emulen hele tiden

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 11-06-04 11:14

Hej molo din gamle fisker.
Det må da være en spøgs forbindelse, det der sofanet. jeg har til tider 6-8 pcer på en 2mbit tdc (gennem router)
og der er vel bare 2mbit, om en eller flere bruger det, huu ? det jo samme ip om en eller flere lokale pcer trækker på den.

eln jeg bruger en router magen til den man kan leje fra tdc, men den er så billig at jeg har valgt selv at købe en.
den indeholder firewall, 1 internet, og en 4 ports switch, så med en sådan er du både sikkeret med firewall,
og 4 pc'er kan kobles på lige så nemt som at sætte en lampe i en stikkontakt,(næsten).
sådan en boks 'LinkSys BEFSR41' koster ca 400 kr hos Multimedia-Experten
http://www.m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=23628
Du kan sikkert finde den en 50kr. billigere andre steder, men Multimedia-Experten er nu et tillidsfuldt sted at handle.

Molo slå mig i ho'ed med en hornfisk, hvis denne løsning ikke er ærglig for alle parter.

Virker også fint på sofanet uden at betale fammilieopkopling
http://www.stofanot.dk

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 11:16

Ok. Jeg undskylder overfor både lyhne1 og eln at jeg sådan farede op

tedd -> Du har ret : Han har 6 maskiner og har sat sin egen Apache Internet Server op. Han får nok snart besøg... !
Hvor jeg ved det fra ? Idioten kom til at prale overfor viceværten

eln -> For at kunne hjælpe dig må vi vide :

1.) Hvilket operativsystem benytter du ?
2.) Er det det samme på alle maskiner ?
3.) Hvilket netværk er der tale om ? Tokenring/Ethernet og er det en hybridnets tilslutning eller delt ADSL ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-06-04 11:27

JOW natmaden -> Ja, vi har et spøjst (..og derfor meget billigt) system. Udbyderen/administratoren af lokalnetværket påstår der ikke ikke kan sættes en limiter på forbindelsen til de enkelte lejligheder. Prioriteterne følger IP numrene. Derfor kan de der bor 'tættest' på hullet ud løbe med båndbredden fra de resterende. Stofaforbindelsen er en 4Gbit/4Gbit, men det er op til firmaet der har designet/implementeret/vedligeholder lokalnetværket at få delingen af denne forbindelse til at spille. Vi må altså leve med, hvad der kommer ud af vægen og det svinger meget fra lejlighed til lejlighed og fra time til time.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 25-06-04 09:33

Tak for svaret natmaden.
undskyld at det tog så lang tid , jeg køber nok en der kan kobles 4 skærme til ( med hele svineriet) den koster 500 kr.
hos min lokale edb mand , jeg har ledt efter en til 2 skærme men det laves jo nok ikke

mvh. eln

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 25-06-04 14:59

jow den gør
husker bare ikke hvor jeg har set den ;-(