/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ændre bogstav på drev
Fra : grausen
Vist : 314 gange
200 point
Dato : 10-06-04 21:01

Hejsa
Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man i xp pro ændrer bogstav på sine drev (hvis man f.eks vil kalde sit C drev for F)
På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 210 point
Dato : 10-06-04 21:07

start>indstillinger>kontrolpanel>administration>computeradministration>diskhåndtering>
h-klik på dit C-drev>skift drevbogstav.
Jeg ville ikke gøre det med mit C-drev
Emesen.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 10-06-04 21:08

Du døber dem når du under installetionen opretter de partitroner du skal bruge. Det er mig bekendt ikke muligt at ændre bogstavet sidenhen, men du kan jo altid omdøbe dem ved at højreklikke på drevet.
-Ole

Kommentar
Fra : xou

Dato : 10-06-04 21:19

hvis du vil have cdrom dravet E som nu er D-drev og du har C og E som dine harddisk drev skal du først sætte D til f.eks f og derpå e til d og derpå er e frit og så kan f der er cdrom drev til e.
som emesen viser....
men pas på med windows drevet og måske skal noget osse genindstallers.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-06-04 21:20

Hej emesen
Det var nu heller ikke mit c drev jeg ville gøre det på det var bare et eksempel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-06-04 21:24

Ok - men man kan godt - jeg tør bare ikke prøve.
Men har du USB drev kan du også gøre det, men det ændrer sig når du tager det fra.
Emesen.

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 10-06-04 21:35

1000 Tak for svaret emesen.
Lige det jeg havde brug for at vide