/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fordeling af lyd i Headset....
Fra : Nuserpigen
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 10-06-04 19:49

Hejsa

Efter jeg har fået sat nyt lydkort i min puter, ( Creative Soundblaster Audigy2) er der kun lyd i den ene side af headsettet....
Hvordan er det nu, jeg laver det om???
Har været ved og rode med det.... men kan ikke få det til og virke....

På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-04 19:51

Hmm? har du sat stikket helt ind?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 10-06-04 20:13

Jeps har tjekket det hele....
Har også prøvet og skrue op og ned på det hele inde under lydstyrke....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 20:33

Prøv headsettet på et andet apparat.
Derefter ved du hvor fejlen ligger.
I pc eller headset.

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-06-04 20:43

har du sat wave balancen så den står til at spille i begge højtalere ?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 10-06-04 22:24

Har prøvet sætte headsettet til fjerneren.... der virker de fint....
Wave balencen står i midten....
For en sikkerheds skyld.... Hvordan skal alle de knapper normalt stå...?
Næsten alle mine knapper er helt skruet op...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 22:40

Bare balancen står i midten, det vigtige for at du skal høre begge kanaler.
Det tyder på en fejl på computerens lydkort.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 22:48

Har du mulighed for at prøve med et andet headset.
For at være 100% sikker.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 10-06-04 23:07

tjæk andre lyd programmer med wave balance såsom media player winamp du kender sikkert selv dem du bruger (osse til film)

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 11-06-04 00:58

Balencen står i midten......
Har prøvet med et andet headset, det er det samme....
Har også prøvet media player winamp.... Når jeg flytter balenceknappen sker der stadig ikke noget... den spiller kun i den ene kanal....
Var også lige inde og hente opdateringer til lydkortet..... men det hjalp heller ikke....
Er der så flere muligheder tilbage....??
Håber ikke der er en fejl på lydkortet.....
Kan man tjekke det og evt. hvordan???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 01:05

Hmm? er der ikke en anden højtaler udgang du kan sætte headsættet i?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-06-04 01:07

Det er vist såvidt jeg husker et 6.1 surround lydkort. Lyder lidt som om du kun har sat headsættet til den ene kanal!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-06-04 14:30

tag lydkortet ud af pc og ind igen.alt skal være sat til.
se efter dens egne 6.1 indstilliger ved ikortet ved uret eller i kontrol panel.
i kontrol panel under lyd/multimedia er der en guide du kan køre,tjæk det hele igennem.
lyd codes kan drille rigtigt meget,se under tilføj/fjern programmer du du til evt film bruger såden et.
ved xp kan du lave en systemgendannelse under
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelse
lav det til et tidspunkt før problemmet opstod...bemærk du kan vende tilbage til det pcen er nu ved bagefter at fortryde.og hvis du har indstalleret et spil f.eks skal det genindstalleres.
håber det giver pote....

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 11-06-04 14:59

Har fundet manualen for lydkortet for hvordan man sætter stikkene i.... men det fatter jeg ikke så meget af....
Ved ikke 100 % om de er sat rigtigt i.... har 2 højtalere, center og headset... ( de sidste højtalere til surround er ikke koblet til)
http://files.europe.creative.com/manualdn/Manuals/7904/0x2F159783/SB%20Audigy%202%20Getting%20Started%20Dansk.pdf
Se under Installation af Hardware 1-13
Nogle der ved hvordan stikkenene sættes konrekt i....?
Det kan måske også have noget med det hele og gøre....

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 11-06-04 15:01

xou....Alt det har jeg prøvet.... men havde desværre ikke fået sat min systemgendannelse til... da jeg lige har fået tjekket Hijackthis....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-06-04 15:03

idden med stikket var at mit 5.1 lydkort virkede mirofonen ikke
da der var noget af lyskorets der bare ikke var helt sæt til,altså
inde i kabinettet,men sprug bare dette over....

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-06-04 15:06

ok.surt... så kan en repair af xp måske,men det er vel at skyde
grøsspuve med kanoner....
er det pro du har

Kommentar
Fra : xou

Dato : 11-06-04 15:15

hvis xp pro kan du i kør skrive:
sfc /scannow

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 11-06-04 17:55

Så nu fik jeg det til og virke......

Det var dobbeltstikket der var i stykker

Tusind takker for hjælpen alle sammen....

Det er lidt trælst, at man ikke kan acceptere flere svar....

Hilsner fra Nuserpigen