/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Billig mobiltelfon
Fra : Nistelrooy2
Vist : 252 gange
20 point
Dato : 10-06-04 16:13

Når man ser på priserne på mobiltelefoner u/abonnement, så er de jo pænt dyre.
Selskaber siger at hvis man vil bryde et abonnement inden for 6 mrd. så koster det 500kr.

Så er det bare jeg tænker om det ikke ville være billigere at bryde abonnementet inden for de 6 mrd.

Eks. En samsung e700 koster 2800kr u/abonnement. MAn kan så købe den med sonofon Kvantum, så koster den ca. 1400kr.

Hvis man bryder dette abonnement så koster det jo egentlig kun 1900kr, dermed har man sparet 900kr. Smart

Jeg vil egentlig bare vide om dette er smart og om det egentlig er lovligt. For selskaberne burde jo have regnet dette ud.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 16:21

Der er ikke noget ulovligt i det du beskriver.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-04 16:27

Selvfølgeligt er det lovligt hvis du betaler selskabet og får dem til at ophæve abonnementet, det er jo en afgift du betaler for at få dem til at åbne telefonens SIM-lock. Husk at tjekke om du kan få samme telefon billigere end hos sonofon. Der har i øvrigt været meget om, at det slet ikke er lovligt at selskaberne kræver det halve års oprettelse.

Kommentar
Fra : Nistelrooy2

Dato : 10-06-04 16:32

Det vil altså sige at dette er en fantastisk mulighed for at få en billig mobiltelfon med et billigt abonnement?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-04 16:36

Ja umiddelbart ser det sådan ud

Kommentar
Fra : boegvad

Dato : 10-06-04 22:17

For de 500kr så slipper du altså ikke fri af abonnementet, men de låser den blot op så du får mulighed for at anvende et andet sim-kort. Du skal altså stadig betale abonnementet i de 6 måneder som du binder dig til når du køber telefonen.

Kommentar
Fra : sidal26

Dato : 10-06-04 22:28

son boegvad skriver skal abonnement stadig betales.

her er udklip fra TDC's betingelser:

"Hvis der er aftalt en uopsigelighedsperiode, er abonnementsaftalen uopsigelig
i 6 måneder fra aftaleindgåelsen. Det fremgår af TDC Mobils skriftlige ordrebekræftelse og/eller af en særskilt aftale mellem kunden og TDC Mobil, om der er aftalt en uopsigelighedsperiode. Kunden kan med et varsel på mindst 1 måned opsige abonnementsaftalen til udgangen af uopsigelighedsperioden.
Kunden kan endvidere - mod betaling af et beløb, der dækker abonnementsafgift og evt. minimumsforbrug i uopsigelighedsperioden - opsige aftalen med et varsel på mindst 1 måned, inden der er gået 6 måneder
fra aftaleindgåelsen. Kunden kan i øvrigt opsige abonnementsaftalen med et varsel på mindst 1 måned eller med omgående virkning mod betaling af et beløb, der dækker abonnementsafgift frem til opsigelighedsperiodens udløb.Ved TDC Mobils varsling af ændring af vilkår og priser, jf. pkt. 19, kan kunden i varslingsperioden opsige abonnementsaftalen til udgangen af varslingsperioden
med et varsel på mindst 14 dage, uanset en eventuel uopsigelighedsperiode
og uanset det normale opsigelsesvarsel. Ændringer, der kan gennemføres
uden forudgående varsel, kan dog ikke begrunde en sådan opsigelse."

Jeg tolker det ihvert fald som at man skal betale fuldt abonnement