/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Spil fungerer kun med original cd ??
Fra : import
Vist : 678 gange
100 point
Dato : 10-06-04 14:09

Jeg har købt et spil som jeg gerne vil lave en kopi af til brug på anden pc i hjemmet, men når jeg har lavet en kopi virker den ikke når den lægges i PC, der kommer frem at det skal være den originale, hvad kan man gøre ???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 10-06-04 14:14

Jo det ville være smart at lave kopier.
Og så er den skumle handel i gang.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-06-04 14:16

PCen har sikkert en indbygget kode mod uoriginale spil.

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 110 point
Dato : 10-06-04 14:19

Som det er i dag, køber men et spil til kun en pc, og ikke som feks OS som kan give rettighede til at bruge det på flere pc'er.
Det kan lade sig gøre via no-cd patch eller lignene, men det er ikke smart, da det somregel strider mod lovgivningen.

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : import

Dato : 10-06-04 14:23

Tak for svaret KooL.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-06-04 14:26

Ja der er lidt juridisk i spørgsmålet! Så vidt jeg ved må man ikke lave en kopi af et spil til brug på en anden PC. Om man må lave en sikkerhedskopi af et spil, til brug hvis spil cd'en bliver ulæselig er jeg lidt uklar over for? Under alle omstændigheder skal du bruge et brænderprogram, der kan lave en nøjagtig 1 til 1 kopi, eller på en anden måde omgå spillets kopisikring!

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 10-06-04 14:27

np :)

Kommentar
Fra : janchri