/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
er en pgo knallert god nok
Fra : dayworker24
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 10-06-04 12:01

jeg skal måske have en knallert pgo hot eller comet er de gode nok???????????????

PS er der mange problemer med dem

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 60 point
Dato : 10-06-04 12:12

Det kommer an på hvad du skal bruge dem til... Hvis du bare vil køre rundt med en standart lovlig/afdroslet motor, så er de ganske udemærket... Men hvis vi snakker hård-tuning af motoren, så ville jeg ikke anbefale en pgo, da de ikke holder nær så godt med de standart dele der er i motoren, hvilket betyder at du skal til at skifte en masse dele ekstra når du begynder at tune for alvor...

Jeg ved ikke hvorfor men pgo har valgt at smide den billige model af den minarelli motor fx. yamaha og aprillia køre med i deres scootere... Billigere = Dårligere kvalitet...

Selve scooteren som sådan er der ikke nogen forskel på i forhold til andre mærker mht. problemer osv.

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 10-06-04 13:18

har selv engang kørt hot og de kører bare... og det bli'r de ved med... indtil... min den først i stykker da jeg begyndte at tune på den... men det ka' altså osss godt lade sig gøre at tune den voldsomt uden at det hele falder fra hinanden... en af mine venner kører nemlig rundt på en vold tunet hot...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-06-04 15:38

speedzter > Præsic hvor vold tunet er den ? Opsætning tak...

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 10-06-04 15:47

øhm... ja... der sidder

MHR Replika cylle
malossi multivar vario
Hebo titan udst
28mm fladspjæls karbu
et eller andet powerfilter
racer kobling
og racer tap på den...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-06-04 16:06

Ja det kan jeg godt se den er rigtig "voldtunet"....!

1. Hvorfor køber man dog en Replika cylinder, når man kan få den ægte?
2. 28mm fladspjælds kab, den er jo også rigtig nødvendig til MHR ? Især ikke når det er replika, det er da mega overkill...
3. Hebo titan.... Tja... Hvorfor dog det ? Det kan godt være den er mega lækker, men den yder af lort i forhold til prisen...

Men hvor hurtigt køre den "voldtunede" hot så ?

Kommentar
Fra : speedzter

Dato : 10-06-04 16:37

hey fætter smart jeg skal fanme ikk stå til regnskab over for hvad mine venner kører med... og da slet ikk overfor en tumbe som dig... men for det første... hvad størrelse karbu man har på behøver overhovedet ikk at ha' en skid med hvad for et cyl man har på... og for det andet... så trækker titan'en altså en del mer' end hvad du tror du har nok bare ikk forstand på at lave den rigtige sammensætning.... og for det tredje... så uanset hvad du ka' stille med af scootere uden gearing så rykker den der fanme fra dig... og hvis det endelig sku' lykkes dig at komme fra den så ka' du jo prøve kræfter med min...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-06-04 20:59

Well... Jeg stiller på ingen måde dig til regnskab for hans hot, jeg prøver da bare at forklare dig at den ikke kan kaldes "voldtunet"... Og størrelsen på karburatoren har sgu meget at sige... En så stor kaburator (der er lavet til de højtydende 70ccm kits...) og luftfilter i en passende størrelse, vil skulle dyses sindsygt meget ned før at den vil køre nogenlunde, og det bliver meget besværligt at få den til at gå godt når du er så langt nede i dyse og suger så meget luft ind som det et filter der passer på den vil gøre, da luft/benzin blandingen skal helt i bund, hvor du så ikke kan stille den særligt præcist, da det mindste ryk på den skrue får motoren til at suge alt for meget luft ind...

Hebo Titan er en opreklameret udstødning... Den er rigtig lækker at se på, ingen tvivl om det... Men den yder ikke meget mere end en next gør, og er en del dyrere... Og ja jeg har skam kørt med begge dele, og mange andre udstødninger på samme maskine, så ja jeg kan godt udtale mig om forskellen...

Og om jeg ikke har forstand på at lave en rigtig sammensætning... Tja... Jeg vil da vove og påstå at jeg kan lave en opsætning der med den rette indstilling kan slå DK-rekorden på 20,XX hk på en 70ccm...

Jamen det vil jeg da tage som en udfordring, du møder bare op til Scooter Træf 2004, så kan vi da tage et lille race...

Men siden du nu er så sikker på at kunne køre fra mig (hvilket du også kan pt. da jeg lige er gået igang med at bygge en jog op fra bunden...), så smid da din opsætning så vi kan se hvad du snakker om...¨

Hilsen "smarte" Jon....

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-06-04 21:00

Tag det roligt speedzter,det kan være Jon tager din udfordring op,og det kunne jo være du fik
kam til dit hår.
Hilsen Keldd.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 10-06-04 21:08

Tak for svaret Jon.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-06-04 21:35

Hvad så speedzter,skal du til Scooter Træf?Det kunne da være der kom lidt gang i den.
Jon.forresten hvor er det Træf.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 10-06-04 22:09

Det er i august månede, det bliver holdt på Als, normalt hos en MC forhandler derovre, men de snakker om at de vil flytte det til en flyveplads/køreteknisk anlæg, så vi får lidt bedre muligheder for race...!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-06-04 11:41

Smid et link til den tid,det ku`være nogen af os dukker op.Lyder sjovt.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-06-04 12:58

Jeps det skal jeg nok prøve at huske