/ Forside/ Interesser / Helbred / Motion / Spørgsmål
10  ans 380
Total gym - erfaringer?
Fra : lenevj
Vist : 5348 gange
20 point
Dato : 10-06-04 09:48

På grund af flytning og ændrede arbejdstider kan jeg ikke fortsætte min hidtige træning.
Så jeg vil prøve med hjemmetræning, men det skal både være konditions- og styrketræning.

Jeg regner med at investere i brugte redskaber, indtil jeg er sikker på, om det er noget for mig.
Som konditionstræning vil jeg vælge en brugt Orbitrek (kan godt lide kombinationen af cykel, trappe og ski-maskine).
Herudover har jeg kig på en Total Gym - er der nogen, der har erfaringer med den? Den skal ikke være til at pumpe muskler med, men til almindelig toning af musklerne.

Og så vil jeg også investere i en god træningsmåtte, fordi der findes jo mange øvelser, som man kan udføre bare med kroppens vægt som modstand.

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 10-06-04 10:17

prøv at snakke med den nærmeste fitness center-og få lagt et program derfra. Jeg selv har min egen måde at få mine arme -ben og ryg til at klare det. så det jeg bruger kan
du ikke bruge. Så prøv at smutte ned i et center.,
Hilsen Karin

Kommentar
Fra : Brandmand38

Dato : 04-07-04 15:03

Hej Lene

Jeg vil foreslå du nøjes med at investere i en evt. brugt Concept ro-maskine.
Du får trænet stort set alle store muskelgrupper, og konditionen får et gevaldigt boost !
Concept er ret pebrede i prisen, men det er kvalitet... jeg garanterer.

Kommentar
Fra : emlaph

Dato : 11-08-04 10:45

Jeg kan klart anbefale TOTAL GYM 1000.
Jeg har selv haft brugt den, da jeg ikke havde tid til at
gå i træningscentret.
Den træner hele kroppen, eneste minus ved den er måske
at du har svært ved at isolere musklerne da den tager mange
muskler med sammentidigt, men det det kan jo også være et
plus da det forkortere træningstiden..........

Henrik

Kommentar
Fra : wasabiwoman

Dato : 10-09-04 06:46

Som jeg tidligere har skrevet under FITNESS, tror jeg, at Total gym er en ok multi - træningsmaskine. MEN... problemet er, at Total Gym 1000 er en billig informercial udgave af et ellers udemærket produkt. Se de "rigtige" Total Gyms på den officielle hjemmeside:www.totalgym.com

Som du kan se, er prisen en helt anden. Og der findes mange forskellige udgaver.Læs anmeldelser fra brugere: www.fitnessinfomercialreview.com/totalgym.htm.

Hos www.edirectory.co.uk kan man købe en udgave (Total Gym Xli 212), der er en stærkere model ( f.eks. bedre kabler og ruller ) og med mere tilbehør ( dip bars og footboard) . Jeg mener, den koster 155£ (1700kr.) incl forsendelse til dk.

Kommentar
Fra : lenevj

Dato : 10-09-04 08:16

Hej alle sammen. Tak for jeres kommentarer. Jeg har også fornemmet, at Total Gym 1000 er en spinkel model. Men jeg har alligevel købt en Total Body Trainer fra Tyskland. Samme koncept, men i meget kraftigt materiale. Den koster ca. 950 euro ved køb direkte hos firmaet, men jeg har købt den via eBay, og er sluppet med 203 euro. Jeg får den leveret idag (10/9), så gæt hvad jeg skal i weekenden. Endnu en gang tak for jeres kommentarer.

Kommentar
Fra : jane86

Dato : 09-04-05 11:43

en ide kunne være en "powerball"..med den kan du træne hele kroppen når du har tid!jeg bruger den selv og det har været det optimale for mig!!!den kan købes alle steder...og koster alt fra 100-800 kr. de billige er a samme kvalitet som de dyre, det eneste der betyder noget er at man får den rigtige str.