/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvordan deler man en vcd film
Fra : bmw
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 10-06-02 10:02

hvordan deler man en vcd film man har downloaded, hvis den nu fylder 800mb skal den jo deles for at man kan se den på sin dvd afspilder

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 09:26

On Mon, 10 Jun 2002 08:01:31 GMT, "bmw" <bmw.news@kandu.dk> wrote:

>hvordan deler man en vcd film man har downloaded, hvis den nu fylder
>800mb skal den jo deles for at man kan se den på sin dvd afspilder

Nej, du behøver ikke dele den. En 800 MB fil kan sagtens brændes på
en 80 min CD når du laver en VCD.

I VCD formatet kan du have 740 MB på en 74 min og 800 MB på en 80 min

mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 09:38

Hej
Eller prøv www.vcdhelp.com
Steen
"bmw" <bmw.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:vYYM8.59443$4f4.1711918@news000.worldonline.dk...
> hvordan deler man en vcd film man har downloaded, hvis den nu fylder
> 800mb skal den jo deles for at man kan se den på sin dvd afspilder
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 09:51

On Mon, 10 Jun 2002 10:38:22 +0200, "goofy" <vinbaek@oncable.dk>
wrote:

>Hej
>Eller prøv www.vcdhelp.com
>Steen

Det er jo netop på www.vcdhelp.com at der står
hvor meget man kan brænde på en VCD skive.
Det står i "How To" sektionen under "Burn w Nero"

mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 10:35

Og? ku´man se det ud af dit indlæg

Steen
"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:6sp8guscclaaa141hdo35et09optiplmot@4ax.com...
> On Mon, 10 Jun 2002 10:38:22 +0200, "goofy" <vinbaek@oncable.dk>
> wrote:
>
> >Hej
> >Eller prøv www.vcdhelp.com
> >Steen
>
> Det er jo netop på www.vcdhelp.com at der står
> hvor meget man kan brænde på en VCD skive.
> Det står i "How To" sektionen under "Burn w Nero"
>
> mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 10:46

On Mon, 10 Jun 2002 11:34:41 +0200, "goofy" <vinbaek@oncable.dk>
wrote:

>Og? kuŽman se det ud af dit indlæg

Nej, for jeg kan ikke komme ind på siden idag og jeg ville
ikke referere til en side der ikke virkede. Derfor.

Men eftersom andre åbenbart kan se den, må det jo være
min forbindelse det er galt med. Andre sites virker dog fint.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 12:23

Hej Mogens
Jeg kan fortælle dig at min forbindelse er p.t. meget ustabil - så hvis du
også har Oncable er det måske derfor
Steen
"Mogens" <moveng@portalen.no> skrev i en meddelelse
news:97t8gu0gq84r872g123qqksk4obu1958gl@4ax.com...
> On Mon, 10 Jun 2002 11:34:41 +0200, "goofy" <vinbaek@oncable.dk>
> wrote:
>
> >Og? kuZman se det ud af dit indlæg
>
> Nej, for jeg kan ikke komme ind på siden idag og jeg ville
> ikke referere til en side der ikke virkede. Derfor.
>
> Men eftersom andre åbenbart kan se den, må det jo være
> min forbindelse det er galt med. Andre sites virker dog fint.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 12:32

On Mon, 10 Jun 2002 13:23:14 +0200, "goofy" <vinbaek@oncable.dk>
wrote:

>Hej Mogens
>Jeg kan fortælle dig at min forbindelse er p.t. meget ustabil - så hvis du
>også har Oncable er det måske derfor
>Steen

Hej

Nej, det er Stofa og det er kun vcdhelp jeg ikke
kan komme ind på. Alle andre sider jeg har
prøvet idag virker fint.

mvh Mogens

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 12:59

"bmw" <bmw.news@kandu.dk> wrote in message
news:vYYM8.59443$4f4.1711918@news000.worldonline.dk...
> hvordan deler man en vcd film man har downloaded, hvis den nu fylder
> 800mb skal den jo deles for at man kan se den på sin dvd afspilder
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Ud af dit indlæg tolke jeg, at du ikke er helt på hjemmebane i diverse
film-formater.
Ved du, at den downloadede fil er VCD format?
Ellers får du nemlig ikke meget ud af at dele den, og brænde den på VCD. Du
kan tjekke det ved at loade den ind i NERO, som om du ville brænde en VCD -
brokker NERO sig, så skal filen kodes om (her er TMPEGnc den bedste
encoder). Jeg skriver det, fordi det er yderst sjældent, at noget man
downloader er i VCD-format.
Er det rent faktisk en VCD-fil, så er TMPEGnc også god til at klippe filen
over med.
Iøvrigt er det ikke filstørrelsen, men længden af klippet der afgør om det
kan være på een CD. Du kan altså godt brænde mere end CD'en foreskriver i MB
bare filmen ikke overstiger 74/80 minutter.

/Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 14:47

Peter Holm skrev:

> Iøvrigt er det ikke filstørrelsen, men længden af klippet der afgør
> om det kan være på een CD. Du kan altså godt brænde mere end
> CD'en foreskriver i MB bare filmen ikke overstiger 74/80 minutter.

Selvfølgelig er det filstørrelsen, der afgør, om en mpeg-fil kan være på
en cd, men da bitraten og aspect ratio er fast, betyder det i praksis,
at grænsen ligger på de 74/80 minutter.

--
Mvh. Peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 15:17

"Peter Bjerre Rosa" <pbro98@hum.auc.dk> wrote in message
news:ae2aag$mvg$1@sunsite.dk...
> Peter Holm skrev:
>
> > Iøvrigt er det ikke filstørrelsen, men længden af klippet der afgør
> > om det kan være på een CD. Du kan altså godt brænde mere end
> > CD'en foreskriver i MB bare filmen ikke overstiger 74/80 minutter.
>
> Selvfølgelig er det filstørrelsen, der afgør, om en mpeg-fil kan være på
> en cd, men da bitraten og aspect ratio er fast, betyder det i praksis,
> at grænsen ligger på de 74/80 minutter.
>
> --

Jeg beklager. Jeg tænker nok på det modsatte tilfælde - at man kan have mere
end 80minutter bare MB ikke overstiger det maximale på CD'en - det gir vist
lidt mere mening.
Bitrate og aspect ratio er vel i øvrigt ikke fast - heller ikke for
VCD-format.
/peter

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 16:35

Peter Holm skrev:

> Jeg tænker nok på det modsatte tilfælde - at man kan have
> mere end 80minutter bare MB ikke overstiger det maximale
> på CD'en - det gir vist lidt mere mening.

Jeps.

> Bitrate og aspect ratio er vel i øvrigt ikke fast - heller ikke for
> VCD-format.

Jo, den er fast for VCD-formatet. Jeg burde have understreget, at det
var det, jeg snakkede om. Bitraten for video er 1150 Kb/s og 224 Kb/s
for lyden. Aspect ratioen er så vidt jeg husker 352x288 eller
deromkring.

Hvis man bruger andre værdier, er det ikke længere VCD, men bare
almindelig MPEG (evt. SVCD eller XVCD).

--
Mvh. Peter
"I've been shot, stabbed, electricuted, hung, ran over, and burnt....I
am a god."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 17:20

hvad er xvcd?
findes der en standard for den?

ICQ: 16197205

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 17:45

Æ synnejy skrev:

> hvad er xvcd?

Det er vist bare en (eXtended) VCD med anden bitrate end den
"officielle" VCD-standard. Det betyder så også, at det ikke er alle
VCD/DVD-afspillere, der vil have noget at gøre med sådanne skiver.

> findes der en standard for den?

XVCD'er følger den almindelige MPEG-1-standard (eller MPEG-2, men så
kalder man det XSVCD).

--
Mvh. Peter
"Don't let Krusty's death get you down, boy. People die all the time.
Just like that. Why, you could wake up dead tomorrow. Well, good night."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 19:31

Hej Peter

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:ae2gsk$fv8$1@sunsite.dk...
> Peter Holm skrev:
> Jo, den er fast for VCD-formatet. Jeg burde have understreget, at det
> var det, jeg snakkede om. Bitraten for video er 1150 Kb/s og 224 Kb/s
> for lyden. Aspect ratioen er så vidt jeg husker 352x288 eller
> deromkring.
>
> Hvis man bruger andre værdier, er det ikke længere VCD, men bare
> almindelig MPEG (evt. SVCD eller XVCD).
Jeg er også nybegynder, men bruger DVDx til at rippe med.
Jeg ændre bitrate således at filmen kommer til at fylde hele cd´en ( eller
2) og lyden til 128 rotation bliver uændret, men jeg opnår lidt bedre
kvalitet i billeder, lidt skarpere, men ikke så skarpt som svcd.
Nero har ingen problemer med at brænde en vcd af filen og der er ingen
problemer med at afspille på computer eller på min billege koreansk DVD.
Iflg. en tysk brugsanvisning jeg fand på nettet kan dette lade sig gøre og
det hed stadig vcd.

Med venlig hilsen

Steen Vinbæk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-06-02 19:52

goofy skrev:

> Nero har ingen problemer med at brænde en vcd af filen og der
> er ingen problemer med at afspille på computer eller på min billege
> koreansk DVD.

Fint nok. Så ser det kun ud til at handle om ord. VCD-standarden *er*
fast, men når det ikke betyder noget for hverken cd-brænder-program
eller afspiller, kan det jo være lige meget.

> Iflg. en tysk brugsanvisning jeg fand på nettet kan dette lade sig
> gøre og det hed stadig vcd.

Det lyder lidt som historien om SVGA, der i starten bare betød "bedre
end VGA", men senere udviklede sig til noget, der lignede en standard.

--
Mvh. Peter
"Son, when you participate in sporting events, it's not whether you win
or lose, it's how drunk you get."

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 100 point
Dato : 14-06-02 21:01

en fil på under 800 Mbytes kan være på en 80 minutters CD-R, kig på www.vcdhelp.com og hent tmpgencoder, den kan klare det du leder efter.

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:36

hej.
jeg er ny på siden, men kan kun give de andre ret i at det antalet af mb, der afgøre størrelsen på cd´en, ikke minutter på filmen.

Jeg har selv et lille problem med at få lavet mpeg 2 om til mpeg 1.
Er der et godt program, der virker!! Har været inde på divx. com og ligende steder og hente , men det kørte ikke. Har dog ikke prøvet vcd.com endnu.

Hawdi.

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:42

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:42

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:43

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:43

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:43

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:43

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi

Kommentar
Fra : billito

Dato : 10-10-02 19:43

Hej.
Et andet spørgsmål, lidt samme retning.
Hvilket program, skal jeg bruge, for at lave mpeg 2 om til mpeg 1.

Har hentet flere ned, men de virkede ikke.

Hawdi