/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Pæn overflade = gelcoat ?
Fra : PLyd
Vist : 1419 gange
30 point
Dato : 09-06-04 22:49

Hej Kandubrugere.

Har jeg ret i at hvis jeg vil ha´en pæn, glat overflade i bunden af min båd, er en gelcoat løsningen ?.
Min bund (indenbords) er ikke for pæn, og den vil jeg gerne gøre noget ved.

Nogle tricks til hvordan man nemt arbejder med den slags ?

Morten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-04 23:26

Sandt nok hvis det er sprøjtemalet.
Og det vigtigste, vådslibe og slibepasta.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-06-04 23:26

Det er ikke så svært at arbejde med gelcoat. Det er jo blot en to-komponent maling (grænsende til en flydende spartelmasse). Efter din behandling med gelcoat kan du give den en topcoat som går den spejlblank. Det er dog mest til udenbordsbrug man behandler med topcoat.
Men ellers er det bare at komme igang og følge brugsanvisningen på produktet.

God fornøjelse!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : bmh2506

Dato : 10-06-04 00:55

nå nå Palle Jensen, topcoat er nu kun alm. gelcoat som man tilsætter 2% parafin, dette gør man for at den ikke skal være klæbrig når det er tørt, man tilsætter altid gelcoaten parafin i sidste lag.
MVH Benny

Accepteret svar
Fra : pjk

Modtaget 30 point
Dato : 10-06-04 07:13

Hej Morten

Jeg har malet min jolle med gelcoat indenbords uden parafin.
Jeg blandede gelcoaten efter brugsanvisningen på bøtten (Biltema).
Malede ca 1/2 kvm af gangen med pensel og trak det derefter over med en mohair pude. Det blev en pæn (næsten for glat) indvendig bund.

Håber du kan bruge det til noget

Mvh Per

Kommentar
Fra : PLyd

Dato : 10-06-04 07:26

Hej Per,

Umiddelbart lyder det som den "nemmeste" løsning.
Jeg er nemlig ked af at skulle igang med at støbe og regere.

...Og tak for hjælpen alle sammen...I er fantastiske.!

Morten

Godkendelse af svar
Fra : PLyd

Dato : 10-06-04 07:27

Tak for svaret pjk.