/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
dyrlæger
Fra : snusi
Vist : 497 gange
100 point
Dato : 09-06-04 21:01

Hej.

Findes der ikke private dyrlæger, og er de billigere?

Jeg var hos vores dyrlæge i sidste uge for at hente en recept på noget medicin som skulle stoppe falsk graviditet hos min hund.

Jeg fik recepten, fordi de ikke havde den medicin hjemme på klinikken.

Medicinen kostede ca. 16o kr. og det er heller ikke her jeg er chokeret, det er den regning jeg fik i dag fra dyrlægen.

På regningen stod der "Udlevering af recept på medicin mod falsk graviditet"

Regningen lyder på 407.50 kr.

Er det mig der er helt forkert på den, eller er det ikke bare for vildt at kunne opkræve sådan et beløb for at skrive en recept.

Jeg mener at vi efterhånden mangler noget konkurrence mellem dyrlægerne, sådan at priserne ikke fortsætter deres himmelflugt.

snusi

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 09-06-04 21:05

Hej snusi
Jeg kan kun give dig fuldstændig ret. Det er horibelt.
Problemet er bare at dyrlægerne står i den samme fagforening. så de laver jo aftaler indbyrdes.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-06-04 21:08

DE kr. 300.- er nok for konsultationenn, men har din hund ikke fået et eller andet udleveret f.eks en pille eller en sprøjte?

Jeg syntes også det er meget, især hvis du ikke har fået noget andet recept.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-06-04 21:10

NB konsultation og 1 recept kr. 407.60 ??

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-06-04 21:11

Hej igen

Nej, min hund fik ikke noget hos dyrlægen. Jeg fik recepten som jeg selv skulle aflevere på apoteket, den blev ikke engang faxet derned, nå spøj til side

snusi

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 09-06-04 21:16

Helt enig...Der er ingen overensstemmelse mellem ydelsen og betalingen....Selv ormepiller, skal de have penge for at skrive recept på... Man kunne godt spekulere lidt over hvor mange dyr, der bliver aflivet, fordi der ikke er råd til dyrlægeregningerne...
vh bvh..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-04 21:19

Det er jo ikke billigt at uddanne sig til dyrlæge.
Deres priser er rimelige synes jeg.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-06-04 21:28

Hej

Jeg tror også som du skriver bvh, at der er mange dyr der bliver aflivet fordi ejeren ikke har råd til dyrlægeregningerne.

Teil, er du dyrlæge, siden du synes priserne er rimelige

snusi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-04 21:33

Nej ikke dyrlæge men vi har en del dyr.
Og dyrlægen tager også betalt for at aflive dyr.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-06-04 21:37

Jeg ved bare at når jeg er tll dyrlæge med en af vores hunde, eller katte, jeg kom selv af med kr. 2.050,- for en af kattene, den havde fået dårlig mave, og den skulle renses bagi, den skulle bedøves da det er en langhårskat, så er konsultationen alene de første kr. 300,- og så ormekur el. lign, så det koster en stang guld hver gang man er hos dyrlægen. Og jeg vil ikke undvære mine firbenede, min børn er jo voksne. Men jeg ved egentlig ikke hvad alternativet er, for findes der billigere dyrlæger?, jeg tror det ikke, de har nok samme priser - desværre. Men måske kan man undersøge det på Google. Du har jo lov at undersøge det.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-06-04 21:40

Teil, du har for få hunde

Snusi, du har ganske ret. Det virker af og til horribelt dyrt.

Jeg har prøvet det samme selv, hvor jeg blot for en sikkerhedsskyld op til en week-end ville have lidt antibiotika til en lille hotspot, som sad et uheldigt sted i nærheden af hundens øje. Der var ingen behov for konsultation for ingen var i tvivl om hvad det var, men jeg betalt knap 900,- kr for konsultation og penicilin.
Hotspotten udviklede sig ikke, så vi fik ikke engang brugt medicinen. Det er simpelthen for dyrt at sikre sig til hundens bedste.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-06-04 21:45

Ja, desværre er det dyrt med dyrlægeregninger. men hvad er alternativet?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-04 21:45

Hvis det er for dyrt at holde hunde så find en anden hobby.
Eller tjen nogle flere penge på hundene.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-06-04 21:47

Hej.

Jeg vil helt sikkert heller ikke undvære mine hunde, jeg har to

De bliver også behandlet hos dyrlægen når det er nødvendigt, men alligevel synes jeg det er vildt dyrt.

Der er også forskel på hvad jeg synes er dyrt.

Sidste år var den ene af mine hunde så uheldig at hun flækkede en negl helt oppe ved roden. ( vi legede i haven og hun glemte at løfte benene over en kant )

Hun skulle bedøves fordi neglen skulle rives helt af. Pris 3500 kr.

Det synes jeg så er ok, da der var penicillin og smertestillende med i beløbet.

Men 407.50 kr. for at skrive en recept ud, der er for vildt.

snusi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-06-04 21:47

Det er kun en lang række sure opstød.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-06-04 21:50

Teil, jeg synes det er helt i orden at betale for en ydelse, hvis ydelsen står i forhold til produktet.

Men som eksempel, synes jeg ikke at det er i orden at betale 900,- kr. for at udlevere nogle få penicilinpiller.

Det er her problemet ligger.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-04 21:53

Det er så dyrt fordi det er "receptafgift" man betaler efter det blev sådan at al medicin til dyr skal hentes på apoteket. Det er det samme hvis du hos lægen får recept på noget som ellers kan få i håndkøb, så koster det også meget mere.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-06-04 21:55

Som jeg skrev før så vil jeg aldrig undvære at have dyr, jeg har kalkulret med dyrlæge, de skal jo efterses o.s.v. Jeg kunne f.eks have valgt at aflive den ene kat, det kunne jeg ikke drømme om, jeg elsker mine dyr, det er jo ikke ting, eller køb og kassér, der er følelser begge veje. Der findes ike noget bedre end blive modtaget af glade katte og hunde, når man kommer fra sit arbejde.

Accepteret svar
Fra : qfha

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-04 21:59

Til gengæld er der forskel i priserne mellem dyrlægerne, og en større åbenhed omkring priserne, og dermed åben konkurrence, ville sikkert gøre det mere rimeligt.

Eksempelvis er priserne på noget så simpelt som vaccinationer ret forskellige fra dyrlæge til dyrlæge. Så har man et større hundehold er det bestemt ikke uvæsenligt at ringe lidt rundt og forhøre sig på priserne. Sidst sparede jeg selv 1200,- ved at gøre det. Og produktet var jo nøjagtigt ens.

Kommentar
Fra : 25

Dato : 09-06-04 22:06

Det er da en god ide.

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 09-06-04 22:07

Til qfha

Har du ikke den samme dyrlæge fra den ene gang til den anden, eller er det kun når hunden skal vaccineres du forhører dig om priser?

snusi

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 09-06-04 22:15

Tak for svaret qfha.

Det prøver jeg næste gang jeg har brug for dyrlægebesøg

Mange tak for svaret

snusi

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-06-04 22:18

Nix, det er mange år siden jeg har haft det. Det er der flere årsager til, men eksempelvis ønsker jeg den bedste behandling til mine dyr, og da alle dyrlægerne har hvert deres speciale søger jeg altid den dyrlæge, som ved mest om problemet. Det være sig øjene, allergier, fertilitet, knoglebrud etc. uanset hvor i landet dyrlægen er bosiddende.
Man kunne til småtingene godt have den samme, men da der alligevel ikke er noget personligt forhold mellem mig/hundene og dyrlægerne, tager jeg den dyrlæge, som har tid når det passer mig. Eller som nævnt ovenfor som er billigst.

Sagt med andre ord, du får faktisk ikke den bedste behandling til din hund, hvis du kun holder dig til een dyrlæge.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 09-06-04 22:23

Jeg vil lige rette mig selv. Det var forkert at sige at alle dyrlæger har deres speciale. Det har de bestemt ikke, men der en række dyrlæger,
som har uddannet sig til specialdyrlæger.