/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Outlook Express fjerner usikre filer
Fra : LNM
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 09-06-04 19:58

Kan man ikke overstyre og se en medsendt fil, når Outlook Express fjerner adgangen til usikre filer.Og hvorfor er det ikke min Norton antivirus der advarer mig !!

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-04 20:04

OE>funktioner>indstillinger>sikkerhed,fjern fluebenet i >tilad ikke at vedhæftede filer
der muligvis kan indeholde virus gemmes eller åbnes

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-06-04 20:04

funktioner>indstillinger>fanen sikkerhed>står den til "klassificeret zone"
evt. vælg den mindre sikre
Emesen.

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 09-06-04 20:07

Jo selvfølgelig kan du det. Hvis du har en antivirus slået til behøver du ikke også have outlooks filter på.
Det slås fra ved at gå ind i indstillinger under funktioner. Derunder er der en menu der hedder sikkerhed. Derinde fjerner du hakket ved "tillad ikke, at vedhæftede filer..." så skal du muligvis genstarte dit outlook, men så er dit problem også løst.

MVH
Kaos

Kommentar
Fra : kaos_kristian

Dato : 09-06-04 20:08

hmmm.... de andre nåede tydeligvis at svare før mig Så følg du blot Manses råd.
Kaos

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-04 20:08

så kan du åbne eller gemme dem,men pas på , åben kun filer du er sikker på at du får tildsendt på opfordring fra dig,gem dem først på hardisken(før du åbner dem)og scann dem med dit antivirus program

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-04 20:25

jeg trykker på vidresend i outlook ,derefter er det muligt at åbne eller gemme,
som manse99333 siger,for at virus scanne dem,derved undgår du exe filer der
kædesendes til mange email med virus at du eller en anden kommer til at kører
dem,og altid lige tjækker om de er ok.

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 12-06-04 09:20

Tak for svaret xou.