/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Letvægts gas flasker
Fra : bangco
Vist : 9895 gange
20 point
Dato : 09-06-02 22:38

Hvorfor skal ombytning til disse lette gasflasker være ensbetydende med at man skal have mindst 500, kr op af lommen
Jeg har også hørt at visse campingvogne ikke har plads i gas kassen da letvægtere er højere. Er det rigtigt ?

Er der nogen der ved om der er tilbud på disse lette flasker ? og hvor ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 21:57

> Hvorfor skal ombytning til disse lette gasflasker være ensbetydende med
> at man skal have mindst 500, kr op af lommen

Fordi det er en meget dyre flaske, du skal jo også af med penge når du
bytter bil eller CV

> Jeg har også hørt at visse campingvogne ikke har plads i gas kassen da
> letvægtere er højere. Er det rigtigt ?

Ja den er lidt højere, men den fås også i en lille 6 kgs udgave.

Jan
--
http://www.cuk.dk/
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...

Accepteret svar
Fra : 2hard2get

Modtaget 20 point
Dato : 10-06-02 19:00

Hej Bangco

Prisen for at producere letvægtsflasker er meget høj, da de er lavet af et specialt matrialle som også bruges i rumfartsindustrien. Det er rigtigt at de ikke passer i alle vogne, men de skulle passe ind i 90% af dem.
Du kan hvis du køber Primagas få 10 kg eller 5 kg flasker, bytteprisen er her 595,- incl. gas hvis du har din gamle flaske med.
Hos BP Gas kan du kun få en 10 kg letvægtsflaske, bytteprisen er her 695,- incl. gas hvis du har din gamle flaske med.
Men jeg ved at BP køre en kampagne nogen steder i landet, hvor du kan Bytte får kun 198,- excl. gas
Man kan ikke få 6 kg letvægtsflasker lavet i plast som ovenstående, 6 kg er lavet i aluminium.

Håber du kan bruge det til noget.
Hej

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-06-02 09:41

Hej

Problemer med de sk... alugasflasker, tag dog en alm 6kg med på rejsen, og
byt den (hvis det bliver nødvendigt) en gang mere !

Er der ikke noget med at hvis man skal transportere den samme mængde gas i
aluflasker og i almindelige flasker, så bliver vægten inc. flasker det
samme!!!!!

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-
"bangco" <bangco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iXOM8.29019$N46.1028624@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor skal ombytning til disse lette gasflasker være ensbetydende med
> at man skal have mindst 500, kr op af lommen
> Jeg har også hørt at visse campingvogne ikke har plads i gas kassen da
> letvægtere er højere. Er det rigtigt ?
>
> Er der nogen der ved om der er tilbud på disse lette flasker ? og hvor ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 07:41

Vil du ikke også gerne score kassen!!!
"Langgaard" <langgaard@klarupnet.dk> skrev i en meddelelse
news:3d0707b5$0$7015$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Hej
>
> Problemer med de sk... alugasflasker, tag dog en alm 6kg med på rejsen, og
> byt den (hvis det bliver nødvendigt) en gang mere !
>
> Er der ikke noget med at hvis man skal transportere den samme mængde gas i
> aluflasker og i almindelige flasker, så bliver vægten inc. flasker det
> samme!!!!!
>
> --
> Venlig hilsen / Best regards
>
> Leif Langgaard
>
> Mail: langgaard@klarupnet.dk
>
> Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
> så prøv http://langgaard.subnet.dk/
>
> PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?
>
> -= H =-
> "bangco" <bangco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:iXOM8.29019$N46.1028624@news010.worldonline.dk...
> > Hvorfor skal ombytning til disse lette gasflasker være ensbetydende med
> > at man skal have mindst 500, kr op af lommen
> > Jeg har også hørt at visse campingvogne ikke har plads i gas kassen da
> > letvægtere er højere. Er det rigtigt ?
> >
> > Er der nogen der ved om der er tilbud på disse lette flasker ? og hvor ?
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-06-02 07:59

"Knud Pedersen" <mkp@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3d083ee0$0$71623$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Vil du ikke også gerne score kassen!!!

Skriv venligst under det du svarer på og at slette overflødig tekst. Se
www.usenet.dk/netikette. Det gør dine breve mere overskuelig og flere gider
læse dem.

--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-06-02 15:46

"bangco" <bangco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:iXOM8.29019$N46.1028624@news010.worldonline.dk...
> Hvorfor skal ombytning til disse lette gasflasker være ensbetydende med
> at man skal have mindst 500, kr op af lommen

I denne wekend kan man få byttet sin 5-6 eller 11kg, om til en 10kg
letvægtsflaske hos BP i Randers for 248,- + gas.

> Jeg har også hørt at visse campingvogne ikke har plads i gas kassen da
> letvægtere er højere. Er det rigtigt ?
>
> Er der nogen der ved om der er tilbud på disse lette flasker ? og hvor ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Mvh.

Gert

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-06-02 19:54

> > Hvorfor skal ombytning til disse lette gasflasker være ensbetydende med
> > at man skal have mindst 500, kr op af lommen
>
> I denne wekend kan man få byttet sin 5-6 eller 11kg, om til en 10kg
> letvægtsflaske hos BP i Randers for 248,- + gas.

Og 199,- +gas hos Odense Caravan.

Hilsen Palle

Kommentar
Fra : perhapsnot

Dato : 19-06-02 16:45

Dear Bangco
Mange Byggemarkeder/tømmerhandler laver man en reel handel (dvs ligesom når du har returflasker med når du køber øl/vand) Du får "panten" for den gamle gule, betaler panten på letvægteren og betaler gassen. I Campingforhandlernes "bytteprisfidus" har de en skjuldt ekstra fortjenste. Ex spørg hvad den gule flaske koster m/ gas og hvad den lette koster m/gas, hvis du skulle købe uden at du har en bytter med. De to priser kan du så trække fra hinanden, diff kr. +prisen på gassen ved en alm ombytning må jo være prisen og så har forhandleren enda sparet ET KILO GAS. mvh phs