/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Irriterende Startside
Fra : Sillepigen
Vist : 529 gange
50 point
Dato : 09-06-04 10:17

Hej!!
Jeg har stofanet på min computer, men er - uden at vide det - kommet til at skifte startside til noget websearch. Når jeg så ændrer startsiden i internets instillinger til stofanets logon side igen, går der ikke længere tid end det tager at klikke "anvend" og "ok" før siden er skiftet til websearch igen.

Jeg har førsøgt at søge i stifinder efter det, for at afinstalere det (det ligger også som søgning og genveje når jeg er på alle andre hjemmesider) men der kom pænt mange resulteter, og jeg vil helst ikke slettet noget som får computeren til at gå helt ned (igen :)

Er der ikke et klogt hoved som kan hjælpe mig??

Mvh Sillepigen.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 09-06-04 10:19

Du må nok ind omkring www.spywarefri.dk

Det lyder som om du har fået noget snavs i maskinen

Kommentar
Fra : Andersen

Dato : 09-06-04 10:22

Det lyder som om at har fået installeret noget search-bar skidt. Du kan muligvis finde det i listen over installerede programmer, og fjerne det via "tilføj & fjern programmer" i kontrolpanelet, og derefter genskabe din startside i din browser.
Der er dog nogle af disse produkter, HotBar, Websearch etc. der ikke lader sig afinstallere via "tilføj & fjern", men måske dit problem kan. Held og lykke

/Andersen

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-06-04 11:19
Kommentar
Fra : mrm86

Dato : 09-06-04 11:33

Min bror havde også fået den side som startside, og det var p.g.a virus, det var de trojanske heste der gjorde at den startside kom frem hele tiden..

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 09-06-04 11:37

har selv været udsat for nogenlunde det samme. Det jeg gjorde var at hente spybot ned, og køre en scan med den......derefter kørte det som før. Du kan hente den her : http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,22262,00.asp
håber det virker
Vh fluffy

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 09-06-04 11:44

Denne fejl kommer typisk efter man har installeret MSN +

/snortop

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 12:02

Hvis du vil være helt sikker på at fjerne det skal du indsende en hijackthis logfil! Du kan hente hijackthis hos www.arlet.dk Hent cwshredder ved samme lejlighed!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-06-04 12:09

Du kan også foretage systemgendannelse til før, WebSearch meldte sig på banen.

For du har jo nok installeret et eller andet FreeWare, som så sender agent Spyware i aktion.

MVH
Hanne

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-06-04 10:26

Mht snortop's kommentar omkring installering af MSN+ er det et KLOKKEKLART eksempel på at man IKKE skal acceptere ALLE betingelser ved at klikke ukritisk på acceptér på netop MSN+. Jeg ved godt at jeg ikke selv læser alle betingelserne igennem hver gang jeg downloader/installerer programmer fra nettet, men når du intallerer MSN+ så klik i feltet "Jeg accepterer IKKE betingelserne". Du kan godt installere og bruge MSN+ alligevel men du siger NEJ til at der ikke bliver lagt alverdens MØJprogrammer (spyware) ind på din PC samtidig.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 15-06-04 10:33

pallenoc.. nemlig... og hvis man læser det igennem når man installer MSN+ stå der også om man vil installer den der webseach (Kaldes det ikke lige men kan ikke lige huske præcis hvad der stå)

Men det er et spyware .. og programmet ligger typisk i C:\program files\ og den ligger sig også i regedit run's der kan man finde den.
Har selv skrevet lidt om det her hvordan du kommer ind
http://www25.brinkster.com/lordrebus/ow.asp?RegEdit
Men ellers er det også her
----
For at starte dette program gør du følgende

Tryk på start
Tryk på Kør
skriv her "regedit"

Nu vil der så komme et stor vindue heri.

Gode steder

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion?\Run] - Her kan du finde alle de programmer der ved din computere opstart bliver aktiveret.

Hvis du føler at din computer bliver langsommer ved opstart kan et kig heri måske gøre det bedre.

Accepteret svar
Fra : fluffyclaus

Modtaget 50 point
Dato : 15-06-04 10:42

Hej Sillepigen.......Det du burde gøre er som følger: Download spybot (gratis), og Ad Aware(gratis)....begge programmer fjerner spyware, og suplerer hinanden fint.......derefter skal du køre en scan med dem begge, og så er dit problem løst!! ......og det vil jeg råde dig til at gøre MINDST en gang i ugen fremover.....for din egen sikkerheds skyld.....Du kan sagtens være inficeret selv om der ikke er nogen synlige tegn på det. Bare søg på spybot og Ad Aware, i google.....der kommer en million steder frem hvor du kan downloade dem fra..

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 04-07-04 12:27

Tak for svaret fluffyclaus.