/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
powerpoint avi filer
Fra : jerow
Vist : 333 gange
60 point
Dato : 09-06-04 10:12

Jeg har købt en ny HP bærbar P4, med 3.06 Ghz, som blandt andet skal anvendes til præsentationer i powerpoint. I powerpointpræsentationen er der nogle trafiksimuleringer bestående af nogle AVI filer på ca. 25 mb, disse "levende" billeder, vil ikke køre der vises kun et still billede og når jeg med trykker på billedet bliver det sort. Maskinen kan fint køre avi filerne i mediaplayer når de aktiveres. Præsentationsprogrammet kan godt køre på nogle maskiner med mindre maskinkraft, andre ikke, det virker lidt tilfældigt hvilke maskiner der kan køre visualiseringen. min maskine kører XP prof. og Office 2003. direct9x er installeret. Er der nogen der har en "naturlig forklaring".

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 09-06-04 11:29

Du mangler nogle codec filer, som de andre åbentbart har fået indstalleret.
Emesen.

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 11-06-04 10:35

Hej emesen
Jeg har prøvet at installere codec uden resultat, ved du hvor og/elle de rigtige hentes.
De maskiner jeg har prøvet der kan køre præsentationen har ikke umiddelbart specifikt fået installeret codec filer, men det er måske sket gennem andre programmer "af sig selv".
vh

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 14-06-04 08:33

Jeg har nu fundet fejlen, delvis! efter at hve reinstalleret maskinen med WP og Office 2003 virkede AVI filerne i powerpointpræsentationen. En opdatering af XP på microsofts officielle updateside opstod fejlen igen således at avi filerne ikke kørte. Ergo må der være en fejl i en af Winupdatefilerne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 16:02

Ja jeg har også oplevet, at forskellige programmer/indstallationer generer hinanden,
ved at "overtage".................ret irriterende.
Emesen.

Kommentar
Fra : jerow

Dato : 14-06-04 19:55

Hej Emesen, så dukkede løsningen op, I windows Media Player serie 9, skal man slå video acceleratoren fra, hvis der er problemer. så nu virker det på alle maskinerne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-06-04 22:42

Tak det må jeg prøve - på mine avi filer som skal på hjemmeside.
Der har jeg også lidt vrøvl især på min egen gamle comp.
Emesen.