/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger i slægten Heyde
Fra : njh2110
Vist : 895 gange
200 point
Dato : 09-06-04 09:31

Hvem kender noget til min farfars aner ?
Min farfar hed Knud Gunnar Heyde og blev i 1905 gift med Marie Kirstine Christensen. De boede i København.
Takker på forhånd for al hjælp

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 09-06-04 10:10

kan give dig et tips, da du måske ved hvor de har boet, i København, så tag enten ind på ind Københavns raadhus, eller Rigsarkivet og se i folketællingerne f.eks. 1906- og ellers landsarkivet. - hvor du kan se fra det sted hvor de blev gift - hvis du ved det- Så er du nået langt. sørg for at få skrevet ned hvor du har det fra.
Hilsen fra Karin

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-06-04 17:47

Fra Fs.http://www.familysearch.org/
data er ikke rigtige, men prøv selv at søge på forskellige varianter af efternavnet Heyde, Hejde osv
Vital Records Index - Denmark
2. Knud RASMUSEN HEYDE - Vital Records Index / DE
Gender: M Birth/Christening: 21 Jan 1644 Oster Egede, Praesto, Denmark
Matches: Vital Records/Denmark - 1
og 1 eks. fra DDa. der er flere med navner Heyder
mvh
Senta
Kilde: FT-1850
Navn: Christiane Augusta HeydeKøn: K
Alder: 54Civilstand: Ugift
Erhverv: pensionist, datter af afdøde chirurg Heyde i VordingborgFødested: Christiania
Sogn: Sankt Annæ Øster KvarterHerred: København (Staden)
Amt: KøbenhavnStednavn: Store Kongensgade
Husstands-/familienr: 186Matr.nr/adresse: Store Kongensgade 244, 2den sal
Indtastningsnr: B5743Løbenr.: 8363

http://ddd.sa.dk/

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 09-06-04 19:05

Distriktslæge Heyde må du kunne finde noget om i Embedslægernes Arkivalier.
Han optræder i adskillige kirkebøger p.g.a. vacc. mod kopper.

Lis

Kommentar
Fra : senta

Dato : 14-06-04 17:47

har du ikke flere oplysninger angående din ane Heyde ???
Senta

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 16-06-04 13:49

ang. navnet Heyde der stod om en Marie Hansigne Heyde f. Preisler d- 8 juli 1917 og død 14 juni 2004
overskriften vor kære mor -mormor, farmor og oldemor
underskrevet på Familiens vegne Søren Skjold Heyde. og Lone Heyde.
og bisættelsen finder sted i Frederiksberg kirke 18-6.
så det i Berlingske tidende idag, onsdag. d. 16- 6-
Håber at det kan hjælpe dig lidt. da jeg jo ikke ved om det er noget af din.
mvh. Karin