/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hurtig hjælp fordres
Fra : Melander
Vist : 601 gange
500 point
Dato : 08-06-04 22:16

hejsa...

minpc er gået fuldstændig amok, derfor er jeg nødt til at bruge min kones pc..

jeg får denne meddelse op : c:windows\system32\Isass.exe har gjort et eller andet og pcen lukkes ned, og det gør den efter 59 sekunder..

jeg har en hd på 30 gb, og den havde jeg delt i 2 på 15 gb hver, men får at slippe af med dette hvad det nu end er, har jeg først formatteret c: og derefter d: og ophævet partionen og formatteret alle 30 gb engang til, og derefter lagt xp pro ind igen, og faneme om det ikke kom igen..

hvad fanden er og hvordan slipper jeg af med det......skal jeg virkelig ud og købe en ny pc..

meget hurtig hjælp please...

mvh. Melander

Kommentar
Fra : H2

Dato : 08-06-04 22:18

Jeg havde samme problem og måtte instalerer 98 først og så instalere XP ig og så virkede det.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 22:22

Du har Sasserorm gå til www.arlet.dk og ned i teksten til og tryk på Sasser linkene!

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 510 point
Dato : 08-06-04 22:22

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

Sasser-ormen: Den tager Stinger.
http://www.arlet.dk/special.htm
Derefter opdater dit windows på windows update
http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp

Hjælper det ikke tager vi den med hijackthis: http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-04 22:23

jeg har ikke win 98, men jeg bootede den med en win98 startdiskette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 22:23

Hehe Der fik du arlet himself, så følger du bare hans anvisninger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 22:24

Du har nok ikke slettet din HD helt.
Med denne diskette kan du slette din HD fuldstændigt:
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/appz/pmdos.exe
hent og læg den på skrivebord>dobbeltklik på den og hav en diskette klar.
start din comp med disketten og du kan se/slette din HD.
Emesen.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 08-06-04 22:24

Du har besøg af blaster ormen.start - kør-skriv shutdown aog gå til et af nedenstående
* http:/www.spywarefri.dk
* http://www.virus112.com/index.php
* http://www.arlet.dk/
* http://www.csis.dk/
* http://www.f-secure.com/
* http://www.spywareinfo.com/

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 22:28

Glem min kommentar lidt endnu.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 08-06-04 22:43

oki, jeg prøver det imorgen, vil i seng nu, er lidt meget arrig...

tak for hjælpen indtil videre

sov godt Melander

Kommentar
Fra : Mr.Bobo

Dato : 08-06-04 22:50

Hej

Jeg har selv haft de samme problemer med svchost.exe. I mit tilfælde var det en virus og jeg tror du har samme problem.
Det er en virus som forbinder filerne svchost.exe (Virus Navn: W32.HLLW.Gaobot.Ae)og Filen Winhlpp32.exe (Virus Navn: W32.HLLW.Gaobot.AE). Måske også en fil der hedder LSAS.exe. I mit tilfælde gik min computer meget langsomt og trode at en formatering af harddisken kunne løse problemet.Nej??? Dette kunne ikke lade sig gøre, da filerne stadig lå i "regedit" Registreringseditor.

W32.HLLW.Gaobot.AE kopier sig selv igen som: %System%\Scvhost.exe
Den lægger sig ind på dit C:\Windows\System32 og Config Loader"="scvhost.exe og det hjælper ikke at slette den for den popper op igen. SÅÅÅÅ

Gå ind i regedit:HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run og slet scvhost.exe/Winhlpp32.exe
OG
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices og
slet scvhost.exe/Winhlpp32.exe

Så åbner de ikke når du opstarter Windows.

Når du har slette disse filer skal du opdater dit virusprogram og scanne din computer for virus. Du skal huske at sætte din firewall til, da det er der virusen kommer ind?
Den spreder sig gennem netværket

Du kan gå ind på Norton hjemmeside, hvis problemet stadig ikke er løst og søg på virusen: W32.HLLW.Gaobot.Ae
http://search.symantec.com/custom/us/query.html

Kommentar
Fra : hj3

Dato : 09-06-04 07:15

Jeg mener at du får fjernet din sasser virus ved at formatere, men ligeså snart du har installeret windows igen uden alle opdateringerne og tilslutter dig nettet, får du virus med det samme.
Så inden du går på nettet igen skal du sørge for at din firewall og eventuelt virusprogram er aktiv.
Har du ikke alle opdateringerne på cd, så må du jo hente dem via windows update og begynder den pludselig at ville lukke ned så skriv i kør: shutdown -a og fortsæt med opdateringen.
det er en god ide at hente programmet stinger og køre det bagefter for en sikkerhedsskyld, så skulle det virke.
mvh hj3.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-06-04 12:34

Hej Melander...

Kommandoen "Shutdown /A" virker KUN i Windows XP!!!
og kommandoen virker KUN når det akuelle irritable vindue er fremme!!!

Når vinduet popper frem og viser den vil lukke om 59 sek.
så gå ned i "Kør" og skriv "Shutdown /A" så lukker din pc ikke!
nu skal du så gå ned i "kør" igen og skrive "Net stop server /Y"

Og først herefter kan du gå ind på nettet og opgradere dit antivirus-program!
sasser-ormen finder dig via din udbyders IP, altså din IP, så det hjælper ikke at
geninstallere windows... men installer en firewall! f.eks. "Zonealarm" eller "Norton's Firewall"
jeg har brugt begge og har aldrig fået hverken sasserormen eller andre!

Norton's firewall og Norton's Antivirus 2004 kører kanont sammen!!!
kan helt klart anbefales!

Mvh. Cooper

Godkendelse af svar
Fra : Melander

Dato : 09-06-04 22:36

Tak for svaret arlet.

hejsa allesammen, jeg brugte arlet´s side, og skrev shutdown a/ og den forsvandt, og så kørte jeg en omgang med stinger, som fandt 4 filer med virus og fjernede dem,og så installerede jeg avast virusscanner og sygate firewall, og derpå hentede jeg over 50 mb opdateringer fra microsoft....pyha en ordentlig omgang..

men nu håber jeg ikke der er mere, og hvis der er ved jeg hvor jeg skal henvende mig...

tusind tak til jer alle....

kram Melander