/ Forside/ Interesser / Helbred / Slankekure / Spørgsmål
10  briani 560
1 1/2 Kilo om ugen...?
Fra : nytcam
Vist : 772 gange
20 point
Dato : 08-06-04 20:13

Hejsa
Jeg ville høre om der var nogen herinde der vidste nået om sundt vægttab.
Jeg har nemlig besluttet at jeg vil tabe mig.
Og tænkte på om det er i orden at tabe sig 1 1/2 kilo om uge-altså om det er sundt.?
Jeg vil tabe mig ved kost omlægning og motion.
Nogen der har erfaring med vægtab...?

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 08-06-04 20:51

hej - fra en der selv skal tabe sig, du skal ikke gøre det for hurtigt. - og det er ikke sundt at tabe sig 1½ kg. om ugen, men i begyndelsen går det hurtigt, og så går langsomt og sikkert. og ind imellem går man i stå et stykke tid. Det er klogt at lave en kostomlægning, og har du mulighed for at snakke med en diætist, så tal med vedkommende, for mit vedkommende- tabte jeg mig hurtig på grund af sorg. men jeg sørgede alligevel for at spise. sundt- og tænk på fedtstoffet i maden, nu ved jeg ikke hvor meget du skal tabe dig, selv har jeg været oppe på 134 kg. og sidste år var jeg pludselig nede på 107, men på grund af sygdom - og de 7 kg. som jeg havde tabt, tog jeg på igen, men nu er igang igen med at komme ned på det fra sidste år. og den står på 110,5. Passer på hvad jeg spiser og drikker. Så held og lykke . Med venlig hilsen Karin

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 08-06-04 20:57

Hej.
Man siger normalt at et sundt vægttab er ½-1 kg/uge. De første par uger vil du muligvis tabe mere på grund af overskydende vand i kroppen, men derefter vil vægttabet falde. Når du også vil bruge motion (meget fornuftigt), kan du muligvis også regne med at vægttabet går i stå, da du opbygger dine muskler. Så det kan være en fordel også at bruge målebåndet og ikke kun se på vægten.

mvh.
Sonja

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 08-06-04 21:17

Det kommer an på, hvor meget, du er overvægtig. Hvis du er en del overvægtig, vil du tabe dig væsentligt hurtigere end en, der vejer 2 - 4 kg for meget. Min bror tabte sig 70 kg på knapt et år. (jeg troede, det var nogle og tres, men fik at vide den anden dag, at det var 70). Det gjorde han ved at følge vægtkonsulenternes kostplan med afvejede måltider, ting han SKULLE spise og ting han IKKE MÅTTE spise. Jeg fulgte den selv et halvt års tid og tabte 27 kg.
I starten går det meget stærkt med vægttabet (op til 3 kg om ugen), men efterhånden som fedt og vand forsvinder, går det langsommere. Men man SKAL spise minimumsrationerne til hvert måltid, ellers taber man sig ikke.
Det koster ca. 200 kr at melde sig ind og så 50 kr pr uge. Man har mødepligt hver uge undtagen 5 uger om året.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mismo

Dato : 08-06-04 21:36

Hej..

Jeg er ikke selv specielt overvægtig, men for et års tid siden ville jeg lige tabe et par kg. eller 5, jeg købte vægtkonsulenternes bog, og ved hjælp af den tabte jeg mig 7 kg. (dog kommer der lidt på når man ikke følger den slavisk) Kig efter vægtkonsulenterne på nettet http://www.weightconsultants.com/da/
de første par dage er lidt slemme, men skal lige finde ud af hvor meget man skal spise.. det er et perfekt vægt program - hvor der også er mulighed for at tilmelde sig et vægtvejningshold. det er nok det smarteste, for der skal man møde op og vejes.. og der er hold i alle danske byer.. det sætter jo nok motivationen i vejret...
Håber at det lykkedes..
Mismo

Kommentar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 08-06-04 21:45

Hej.

Jeg har tabt 15 kg indtil videre på vægtkonsulenternes kur! Det er den mest geniale kur jeg nogensinde har prøvet, og jeg har prøvet lidt af hvert. Man behøver ikke at melde sig ind i deres "klub" hvor man går til vejning - jeg følger bare deres principper!

Det er OK sundt at tabe 1 kilo om ugen men 1 1/2 er også i orden men ikke 1 1/2 HVER uge. Det er ihvertfald det specialisterne anbefaler. Ellers ryger det på igen, når du holder op med kuren.

Prøv denne hjemmeside for at få ideer til mad: http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/

God fornøjelse.

Hilsen Linda

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 09-06-04 07:50

hos mig ang. vejningen, har jeg en aftale med min læge at 1 gang om mdr. og så er det jo på den samme vægt hver gang, så kan han tage blodtrykket og hvis der bliver noget andet i forløbet. af vægttabet. så kan vi snakke om hvad jeg så skal gøre til næste vejning. Ang. kostomlægning, tænker jeg på hvad jeg putter i munden, så her går det stille og roligt- og læs´også i de ting som man kan få, sortere over hvad der interesserer en. /har gjort det også¨på denne måde/- Held og lykke
Hilsen fra karin

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 09-06-04 16:04

Hej.
Prøv at klikke ind på: www.vaegtvogterne.dk
Det er seriøst sted med sikkerhed for vægttab. Det virker uden at være spor usundt eller besværligt. Har selv tabt 18,5 kg på 26 uger,

Peter.

Kommentar
Fra : henningborchert

Dato : 10-06-04 13:49

Hejsa

Du kan fint tabe dig 1½ kg om ugen uden problemer. Gå ind og kig på www.slankigen.webbyen.dk så kan du læse hvordan du kan tabe op til 2 kg om ugen.

mvh
Henning