/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyundai Accent hyler
Fra : bentedorrit
Vist : 1234 gange
20 point
Dato : 08-06-04 18:35

Efter en tur på ca. 50 km i dag standsede jeg kortvarigt og da jeg igen startede bilen og begyndte at køre kom der samtidig en høj hyletone. Den er ikke konstant, men den er meget påtrængende. Det lyder ikke som om den kommer fra motoren. Hvis jeg holder stille og speeder op er der ingen problemer, men lige så snart jeg kører er lyden der igen. Lyden forekommer både ved ligeudkørsel og ved svingning. Bilen er en Hyundai Accent 1,5 fra år 2000 og har kørt ca. 36.000 km. Hvad kan der dog være i vejen?

Kommentar
Fra : 888

Dato : 08-06-04 18:39

Det er højst sansynligt en rem der skal strammes.....

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 08-06-04 18:40

MIn far havde engang problem med kileremmen eller hvad den nu hedder - sådan en gummirem der sidder ved motoren. Når den blir gammel begynder den at hyle.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 18:41

Et gæt:
Slap kilerem til generatoren. (som nok også trækker servostyring)
Emesen.

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 08-06-04 18:48

lyder som om det er bremseklodserne det er galt med. de er nok slidt ned, så en lille fjeder slæber mod skiven for at advare dig.
mvh ahtn.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 08-06-04 19:31

Hmm.. Nu kan det også være dine bremser der slidt ned, der er en lille clips der går mod skiven og hyler meget. Så se lige efter det også.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 08-06-04 19:51

Kontrol af evt. lyd fra bremser:
Træd let på bremsen ved kørsel - holder det op er det som "ahtn" og "geu" siger.
Prøv også med håndbremsen.
Emesen.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 08-06-04 22:21

Det er nok ikke remmen, da ville den hyle når bilen står stille også. Det er enten bremsene der en nedslidt, eller et hjullager der er defekt.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-06-04 01:15

Et defekt hjulleje hyler som regel ikke. det runger og lyden stopper nå man drejer. Er du sikker på at du har fået sluppet håndbremsen?

Kommentar
Fra : bentedorrit

Dato : 09-06-04 16:23

Bremserne har været skilt ad og nu er lyden væk. Vi mener, at det må have været en sten, der har kilet sig ind mellem bremseklods og skive og forårsaget den utrolig irriterende lyd, - i øvrigt tak for alle forslagene!

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 09-06-04 19:19

Tjaa det ene bud er jo sikkert lige så godt som det andet.
Beskrivelse passede bare nøjagtig på vores oplevelse med samme bil, bare en 97'er.
fortsat go tur.
mvh. ahtn