/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Virusscanner?
Fra : Blosom
Vist : 364 gange
150 point
Dato : 08-06-04 17:39

Hej
Jeg har problemer med antivirusprogrammer, norton og antivir, indtil flere gange har jeg prøvet at af- og installere et program, det virker også fik, men jeg kan ikke få det til at scanne min computer efter installation. Denne del bliver helt udelukket. Det virker som der "sidder" en virus og sorterer den del fra.
Nogle ideér?
Jeg prøver selvfølgeligt ét antivirusprogram af gangen. Jeg har prøvet at afinstallerer det hele og kører en virusscan et andet sted, men uden held, selvom mine aktivex-objekter er korekte indstillede kan intet komme igennem.

Jeg vil være dybt taknemlig for gode råd, da jeg ikke..som I sikkert kan se.....har meget forstand på dette.

Fra Lise

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 18:45

Hmm? Har du prøvet en online virusscanner? Bare for at checke om der er virus? www.spywarefri.dk Under deres online værktøjer ligger Panda!

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-06-04 18:47

Prøv disse online scanninger
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
http://www.virus112.dk/index.php?page=online_virusscan
Bare for at udlukke at det ikke er en virus

Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 08-06-04 18:51

PS! http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp har jeg fået anbefalet af en TDC Support

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 09-06-04 19:52

Hej igen
har prøvet overnævnte, det kan jeg ikke få lov til pga nogle sikkerhedsindstillingerne vedr. aktiveX-objekter, selvom at de er rigtigt indstillet!! Der sidder noget og blokerer for ALT virusscanning, egentlig er det rigtig smart lavet, det er nok umuligt at få væk. Jeg bliver nok nødt til at slette alt på min computer. I så fald hvor får jeg så fat på nye programmer XP, Divx, Recordnow osv.

Endnu engang tak

Lise

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-06-04 20:26

Prøv at trykke på F8 under opstart af computeren! Kør windows i fejlsikker tilstand! Dernæst prøver du at køre en fuld antivirus scan med dit normale antivirusprogram! Du kan osse prøve at køre Fejlsikker tilstand med netværk og så se om du kan køre Panda eller housecall online scannerne der!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 09-06-04 20:34

Eller endnu bedre måske Download Stinger her og kør programmet! http://vil.nai.com/vil/stinger/

Godkendelse af svar
Fra : Blosom

Dato : 12-06-04 00:04

Tak for svaret tedd.