/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DVD afspiller på bærbar.
Fra : mikael_hanna
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 08-06-04 16:52

Halløjsa.

Har lige købt en brugt bærbar Toshiba S1700-300 igår. Oprindeligt havde den Windows Millenium installeret, men for en uge siden installerede en anden Windows XP. Den har altid fint kunne afspille DVD film, men da jeg skulle prøve fik jeg (i media-player) beskeden "kunne ikke finde dvd-dekoder til at afspille dvd med" (mener beskeden lød sådan kan ikke helt huske det).

Hvad er problemet...? er driveren blevet fjernet eller er der måske en indstilling som er forkert?

Jeg prøvede at installere en anden DVD-afspiller, en som følger med Hulk-dvd´en (husker heller ikke hvad den hedder), men her siger den at skærmindstillingerne er forkerte, og at jeg skal prøve at ændre disse. Det her jeg prøvet men heller ikke her virkede afspilningen af dvd.

Nogen som kan hjælpe..?

Mikael

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-06-04 17:21

du skal hente nogle codex til afspilleren

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 08-06-04 17:49

Hvorhenne skal jeg hente dem...? er der nogen der har et link til en side..? jeg har kun internet på arbejdet, så jeg må gøre det i arbejdstiden og har ikke selv tid til at google mig frem..!

Forresten hvordan ved jeg det er de rette codex-filer..?

Mikael

Accepteret svar
Fra : KooL

Modtaget 50 point
Dato : 08-06-04 18:21

Hej
denne her kandu
k-lite codex pack - http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack_224.htm

mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 08-06-04 18:22

og igen
K-lite er en pakke med mange codex.. så man er godt gaderet til de fleste

Mvh KoL

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 08-06-04 18:23

ellers er da oxo den her "mega" pakke
http://www.fw.hu/galgonet/

Men tror nu nok klite er nok

Mvh KoL

Godkendelse af svar
Fra : mikael_hanna

Dato : 10-06-04 09:12

Tak for svaret KooL. Det var lige det link jeg manglede.:!

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 10-06-04 14:30

np :)