/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
cempexo
Fra : bep
Vist : 3517 gange
70 point
Dato : 09-06-02 20:20

Vi har nogle vandskurede vægge indendørs som vi vil male med cempexo, er der nogle,som har erfaring med om man kan tone cempexoen hvis man ikke ønsker en af de få farver, som eksisterer? og med hvad kan det gøres?
hilsen Bep.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-06-02 08:20

Hvorfor vil du absolut bruge cempexo? Det er noget bøvl at gøre rent, det suger en masse skidt til sig, knalder af igen, i det hele taget noget bras, det er jo lavet på cementbasis! Hvorfor bruger du ikke en rigtig god murmaling, der har du jo alle muligheder for at tone til nettop den farve du vil have? Min mand er murer, og jewg har rådspurgt ham, så han taler af mange års erfaring.
Venligst
mango

Accepteret svar
Fra : Bruun

Modtaget 70 point
Dato : 11-06-02 10:23

Hej Bep,
Det er helt normalt at en murer giver dig dette svar. Håndværkere er fuld af fordomme og dyrker kun egne ikoner. Som med alting, skal forarbejdet gøres ordentligt og maling skaller også af, hvis det ikke er gjort ordentligt. Hvis du vil læse alt om Cempexo, så gå ind på: www.optiroc.dk. Der kan du få alt at vide om dette produkt og hvad du kan og ikke kan. Der er utroligt mange oplysninger.
God fornøjelse,
Bruun

P.S. Jeg har absolut intet med Optiroc at gøre. Har bare lært af deres gode informationer...

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 11-06-02 19:40

kun lige en enkelt kommentar: hvis det er i vådrum skal du helst bruge en maling.
ellers er det ganske udmærket med cempexo, eller også Skalcem der fåes i andre farver. Disse lader muren ånde.
Hilsen en murer.
Niels

Godkendelse af svar
Fra : bep

Dato : 11-06-02 23:07

Tak for svaret Bruun.