/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundetræning i KBH
Fra : The.Dog.Lover
Vist : 1354 gange
50 point
Dato : 08-06-04 13:45

Hej alle sammen. Jeg har ret mange spørgsmål som jeg håber nogen vil hjælpe mig med.... :)

1. I kbh (Helst på Østerbro) lier der så et sted hvor man kan gå til hundetræning? Det skulle nok være med en chihuahua, på ca. 8-12 uger.Det må ikke være for dyrt, og jeg er kun 13 år. Hvis man begyndte hvad skal man så havde med? Skal ens hund have stambog? Ormekur osv? Må den godt træne når den er i løbetid?

2. Hvordan kommer man til stævner? Altså udstillinger. skal den have stambog, og hvor gammel skal den være, og hvor kan man melde sig ind?

3. Hvordan får man en forsikring på ens hund? Har hørt man får rabat hvis man er tilmeldt hos Dansk kennel klub. Er det rigtigt? Og hvad koster det?

4. Vaccinationer, Ormekure osv, hvordan skal den have det? og hvad er prisen? Hvilke ting skal man have til sin chihuahua? Såsom tåre fjernere og sådan noget...? Hvor får man det henne? Den dens tandkød, skal også være iorden, så skal man børste tænder på den?

5. Hvor tit skal man gå til dyrlægen? Og koster det noget for at den bare bliver cheket?

6. Hvordan vænner man den til at tisse i en kattebakke, og udenfor?? Den skal altså kunne begge dele.....

Håber der er nogen der kan hjælpe mig! :)

Kommentar
Fra : krakgt

Dato : 08-06-04 14:24

Hej Dog Lover
Allerførst skal du klikke dig ind på Dansk Chihuahua Klubs hjemmeside http://www.sitecenter.dk/www.chihuahua.dk/
hvor dun kan få en masse oplysninger - og mulighed for medlemsskab. Det giver dig en masse svar på alle dine spørgsmål.
Du har jo næppe købt hunden selv, så dine forældre skal være indstillet på at det koster - at have hund, det koster naturligvis at have en hundeforsikring ( hos et forsikringsselskab ) samt en evt sygeforsikring - Stambogen / udstillinger / dyrlægen er alle poster, der skal tages højde for
Mht. tisseri, kan du med gode ord hjælpe den til at tisse i kattebakken ( skælde den ud når det smutter ), og lære den - igen med gode ord, hvor den må tisse ud i naturen
God fornøjelse
Krakgt

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 08-06-04 15:13

Hej til The.Dog.Lover

1.- 4. du kan på nettet finde det egnede sted at træne hund. Og der ligger ikke nogen lige i din nærhed, det nærmeste er Hvidovre og Amager, og så vidt jeg husker Brøndby og Brønshøj, men ikke i selve københavn, det syntes jeg er synd for alle de hunde som bor i den indre by, at de skal køre et godt stykke for, at det kan lade sig gøre.

Du kan ringe til Dansk Kennel Klub og få at vide hvor nøjagtig de træner henne eller se det på deres hjemmeside under kreds1 som er for storkøbenhavn..
Hvis din hund har en Stambog det ved du vist bedst selv, og den har tilhørsforhold til Dansk Kennel Klub
skal du være medlem af Dansk Kennel Klub det koster 325 kr. pr. år og så skal du betale et beløb der ligger lidt over 200 kr. for 10 gange træning til den kreds som afholder træningen.

Forsikring kan fås mange steder og hvem der er billigst tror jeg nok du skal overlade til de voksne om at bestemme
de har måske allerede en forsikring, som hunden kan komme ind under, men dit spørgsmål omkring rabat i Dansk Kennel Klub Forsikring vil jeg sige, at alt er relativt det kommer an på hvordan man ser på det.

Til dit spørsmål om alder og vaccination ja du kan gå til baby træning med den ved 12 - 16 ugers alderen og den skal være vaccineret færdig før du tager afsted (normalt er de færdig vaccineret når de er 12 - 16 uger gamle). og forsikringen skal være iorden.

HVAD SKAL DU HAVE MED. Du skal have snoren med og et godt halsbånd måske også en lidt længere line, det tror jeg du skal forhøre dig om når du taler med dem ved tilmeldingen. og gerne et tæppe i kan sidde på og lidt legetøj og vand til hunden, og en masse godbidder den kan lide at spise. Det er ikke alle steder de accepterer hunde i løbetid det syntes jeg du skal spørge dem om på den pågældende træningsplads. Hvad deres regel er for det.

Hvis den ikke allerede har fået sine første ormekure som baby så vil jeg anbefale at du taler med en dyrlæge om det.
Du kommer i værste fald til at betale for et konsultationsbesøg det svinger lidt fra dyrlæge til dyrlæge hvor meget det er et sted i mellem 350 og 600 kr. skal du regne med. og dine andre spørgsmål omkring øjensalve og div. vil jeg anbefale at du tager en snak med en dyrlæge, du skal have de fleste ting der alligevel, ellers er der dyrehandler og Matex og apotek som har de ting som du evt. skal bruge. Du bestemmer selv om du vil lære den at få børstet tænder, men ideen er da god nok og kan da godt anbefales.

5. Du går til dyrlæge hvis der er noget i vejen med din hund og ca. en gang om året når den skal have fornyet sin vaccination.

6. Kattebakke læg avisen i kattebakken og anvis den at den gerne må gå derhen og gøre sig ren der, og ros den for det, så bliver det til sidst en vane for den, men det ville da være ,at du lærte den, at blive renlig, den kan godt holde sig hvis den får lært det rigtigt fra starten, det kræver bare meget mere af dig, at du i et langt stykke tid skal ned med den på gaden hver gang den er vågen og har spist og har leget. Det bliver til ca. en gang i timen hvis og når den er vågen, efter et stykke tid bliver der ca. 2 timer imellem og sådan udvider du det, så den lærer at holde sig i hvertilfald 4 timer, det skal den kunne klare når den er blevet 8 mdr. så du må bare igang, med alt den træning der skal til for at få en god og lydig hund.

God fornøjelse med din hund og tag at få snakket med en voksen der ved noget om hund i din omgangskreds,
og få dig et besøg hos Dyrlægen hvis det er nødvendigt.

Meld dig ind i den klub hvor din hund hører til og sørg for at få den forsikret.
Så kan det ikke gå helt galt. Pøj Pøj for nu.
Hilsen Bevi54

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-06-04 18:32

Hejsa, Hvor herligt, at du har fået overtalt mor. Men at have hund det ER dyrt...

Men prøv at klikke på følgende link: http://www.dansk-kennel-klub.dk/

Måske kan du finde svar på nogle at jeres spørgsmål der..

Kommentar
Fra : k.j.k

Dato : 08-06-04 21:00

Hej !

Du har mange spørgsmål, prøv selv at finde de fleste svar her http://www.dyrebrevkassen.dk/index.htm

Karin

Kommentar
Fra : typiskmig

Dato : 09-06-04 13:08

Vov og goddag Doglover.
jeg kan anbefale dig at tjekke www.netdyredoktor.dk der kan du få svar på ALT omkring din lille nye ven. også om træning, adfærd, sygdomme og meget mere. Håber det var til en god hjælp. Jeg bruger selv den side meget da jeg selv lige er blevet hundeejer, og fik den anbefalet af dem jeg købte hunden af. Held og lykke til jer begge ønskes i herfra

Kommentar
Fra : The.Dog.Lover

Dato : 09-06-04 13:45

Tak for alle de gode svar! :) Det var meget sødt af jer at svarer. Jeg kan nok tage jeres anbefalinger til mig :) :)

Knus Mia

Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 17-06-04 21:38
Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 17-06-04 21:38
Kommentar
Fra : bet.sand

Dato : 08-07-04 00:45

hvem for point her ??????????