/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Fiskeri i nordjylland?
Fra : biotopp
Vist : 1718 gange
50 point
Dato : 08-06-04 10:29

Hej
Jeg skal op til nordjylland\viborgamt og derfor søger jeg et par pladser hvor jeg kan komme til at svinge spinne eller fluekæppen.
Jeg skal bo i Nørklit (tæt ved Buldbjerg og Fjeritslev). Er der nogen der kender til fiskeriet i dette område og som kan give et hint eller 2. Alt har interesse fersk som saltvansfiskeri
Hvordan er fiskeriet i Trend å, Bjørnsholm Å og/eller Bollerup Å/dyvad Å?
Er det eks. muligt at fiske fra stranden ved buldbjerg, lildstrand? eller er der bedre steder jeg kan prøve?
Må man fiske i vejlerne og disses kanaler, hvor og hvad er der at fange?

Jeg ved godt at det er meget at spørge om på en gang, men alle information velkommen og jeg håber at der er nogen der vil dele ud af deres erfaringer med dette område, da jeg er helt på bar bund. Jeg har fundet lidt materiale på forskellige
hjemmesider men ikke noget førstehånds, det meste er nogen der kender en der osv.
På forhånd tak for hjælpen
MVH
Topper

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 10:39

Du finder fiskepladser i hele danmark her : http://www.lystfiskeri.dk/fiskepladseramtview.asp

Når du har klikket på kortet får du et mere detaljeret kort med 'røde prikker' ved de gode spots.
Klikker du på disse får du informationer om fiskeriet det pågældende sted.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : biotopp

Dato : 08-06-04 12:28

Hej Molokyle
Jeg kender godt denne side men den mangler desværre infomation om de enkelte steder udover kørsels vejl. Det ser ud som om siden er flyttet (evt skiftet server el udbyder) og at der er "forsvundet" en del da den flyttede.
MVH
Topper

Kommentar
Fra : banman

Dato : 08-06-04 12:41

Hej biotopp.
Jeg har meget glæde af at fiske fra stranden både ved Bulbjerg o Lild-strand. Jeg fisker også gerne fra Svinkløv, (p-plads ved badehotellet). Skulle du være til P&T, finder du en af landets største (og skønneste) fiskesø i Gøttrup.
Jo, der er rige muligheder i Hanherred.
mvh
banman

Kommentar
Fra : biotopp

Dato : 08-06-04 14:58

Hej Banman
Når du fisker fra stranden, hvad fanger du og hvilket grej benytter du.
Har du evt noget info om åerne i "området"
MVH
Topper

Kommentar
Fra : Blosom

Dato : 08-06-04 17:58

Hej
Du kan evt. tage til Thisted bredning ca. 1/2 times kørsel fra de steder du nævner; P ved Hotel Limfjordren følg en lille sti, der finder du noget af det bedste havørredvand her omkring. Du kan også fange hornfisk -netop nu.

Ellers er der en nogle mange store kalk og grusgravssøer i Ballerum ved Thisted, hvor man kan fange geder, skaller og aborre mm. Desuden store vilde ørreder. Det koster dog 120 kr. for en hel dag , men er det hele værd.

Hvis du vil vide mere skriv igen.

Accepteret svar
Fra : banman

Modtaget 50 point
Dato : 10-06-04 11:44

Hej biotopp.
Jeg går mest efter fladfisk og evt. torsk. Jeg bruger en lidt kraftig 10' stang og multihjul, og så et bundtackel man bruger til surfcasting.
Jeg kender desværre ikke åerne i området, men kan da foreslå dig at kigge ind på flg. link: http://www.visitnord.dk/dk/temaferie/lystfiskerruten.shtml. Her er gode beskrivelse med kort over hele Nordjylland.
mvh banman

Godkendelse af svar
Fra : biotopp

Dato : 26-06-04 17:06

Tak for svaret banman.