/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP forlanger kode
Fra : oleo
Vist : 314 gange
100 point
Dato : 08-06-04 08:36

Når jeg starter min PC kommer der et lille skilt op, hvor der står"Ejer" og nedenunder beder den om en kode. Hvordan slår jeg den funktion fra?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-06-04 08:43

Du skal være logget på som administrator og ind under kontrolpanel administrator

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-06-04 08:44

ups for at ændre hvad du logger på med eller ej

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-06-04 08:46

start op i fejlsikret tilstand ved at trykke f8 under opstart hvis du ikke kan komme ind

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-06-04 09:38

Har du lige installeret xp???
Så har jeg en anelse om hvad det er.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-06-04 09:42

sune
Jeg har set det samme problem med min søns computer. Man kan slet ikke starte op, den står lige efter opstarten og blinker, og forlanger en kode, password, eller hvad ved jeg, og man kan heller ikke starte op i fejlsikret tilstand.

Men lad os lige høre fra oleo (vel ikke ole olsen, ham vi alle kender??)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-04 10:25

Hvis der ikke er angivet en kode under installationen skal man bare lade være med at skrive noget, men bare trykke Enter.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-06-04 10:41

Bjarne, hvis det er det jeg tror det er, så nytter det heller ikke blot at trykke på enter-tasten. Det har som sådan slet ikke noget med xp at gøre, men jeg ville gerne lige høre fra oleo først.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-04 10:56

Ellebye>> Det forstår jeg, men erfaringsvis syntes jeg lige den nemme og indlysende løsning skulle med her.

Kommentar
Fra : oleo

Dato : 08-06-04 10:56

Problemet er kun, at der forlanges kodeord. Jeg kan få skiltet væk ved at trykke "ENTER". oleo

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 08-06-04 11:08
Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-06-04 11:09

OK, så er det formentlig ikke det jeg troede det var.
Det jeg fandt ud af ved min søns computer var opsætningen i bios til lige netop den harddisk. Jeg mener den stod til "large", men da jeg ændrede til "auto" var problemet væk/løst.

Du kunne evt. se hvordan din harddisk er sat op, og ændre det, men problemet syntes at være lidt anderledes.
Måske er der sat password til under opstarten, men passwordet er ikke defineret, så derfor er Enter nok til at komme videre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 13:48

Hvornår kommer skiltet op under opstarten? før eller efter den begynder at indlæse xp?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 13-06-04 14:36

Hallo Oleo
Du har ikke skrevet noget siden den 8 er du på ferie? Er problemet løst, så luk spørgsmålet? Er problemet ikke løst, så svar dog på den responce der er kommet.
Iøvrigt hvis der spørges efter en kode allerede i opstarten før windows starter (hvad har du forresten for et styresystem) du skriver at du kan få skiltet væk ved at trykke enter, starter maskinen så normalt eller hvad. Hvis "Skiltet" kommer frem før windows starter, kan det evt. skyldes at du på en eller anden måde har ændret BIOS-indstillingen, så det er den der vil have en kode. I nogle BIOS beskyttes kun adgangen til BIOS med et password, og i nadre kan man lægge password på opstarten af maskinen. Men beskriv venligst lidt nærmere hvornår fejlen kommer, og hvad der står helt præcis.
Det er hunde svært at hjælpe dig når du ikke reflekterer på de indlæg der kommer.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-06-04 15:03

Der findes desværre nogen der "glemmer" at lukke deres spørgsmål, oleo, men det tror vi bestemt ikke ligner dig.

Kommentar
Fra : oleo

Dato : 13-06-04 18:45

Ja , undskyld, men har ikke været ved compuetern i flere dage, men er meget glad for de svar jeg har fået. Jeg vil nu afprøve noget af det i dag og i morgen, og lover så at vende tilbage Oleo

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 100 point
Dato : 13-06-04 19:06

Haløjsa
oleo du skrev stadig ingen suplerende oplysninger?????

Kommentar
Fra : oleo

Dato : 13-06-04 20:10

ingen af de mange ting der har været foreslået har hjulpet. Derfor er jeg ved at formatere computeren. Jeg starter helt forfra og håber at det hjælper. Tak til alle. oleo

Godkendelse af svar
Fra : oleo

Dato : 13-06-04 20:10

Tak for svaret Brassovitski.