/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Tv og Radiokanaler væk...
Fra : psycho_bear
Vist : 334 gange
50 point
Dato : 08-06-04 00:04

Vi har en antenne placeret på loftet, og vægudtag i de forskellige værelser til radio og tv. Med tiden begyndte DR1 så at stå dårligt, for til sidst helt at være væk, jeg mindes også før at kunne tage 12 radiokanaler, nu er det desværre blevet reduceret til en enkelt. TV2 står stadig helt skarpt, og går altid igennem. Jeg har forsøgt at sætte en seperat antenneforstærker mellem vægudtag og fjernsyn, men uden nogen forbedring.
Hvad er diagnosen? er antennen bare i stykker eller hvordan hænger det hele sammen...?
skulle man bare ofre timelønnen til en professionel eller..?
har haft problemer med det et par år nu! er virklig ved at være træt af det!

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 08-06-04 00:18

Der er nok en kortslutning et eller andet sted, hvis ellers antennen står og er forbundet rigtigt...
Start tættest på antennen med et fjernsyn og/eller radio - afbryd resten af huset og prøv antennesignalet der. På den måde arbejder du dig "baglæns" igennem systemet indtil signalet forbliver "dårligt", selv om du afbryder "bagud", så ligger fejlen mellem dette og forrige sted....
Du kan også gå den anden vej med deraf følgende logiske fremgangsmåde....
mvh bvh

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 08-06-04 00:25

Der har løbende været omlægninger af forskellige kanaler, har du prøvet at søge efter programmerne på henholdsvis tv og radio?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-06-04 17:03

en eller flere antenner?? skillefilter/fordeller/forstærker evt.?

Kommentar
Fra : psycho_bear

Dato : 08-06-04 17:10

ja... har søgt efter programmerne....
en enkelt antenne, der går ned i antenneforstærker, fra antenneforstærkeren går der 4 udgange med kabler ned til 4 værelser...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-06-04 19:55

nomalt skal man have flere antenner og et skillefilter for at opnå det bedste resultat da det er forskellige antenne typer uhf og vhf

Kommentar
Fra : psycho_bear

Dato : 08-06-04 20:21

hmm... okay... der fik du mig... jeg ved intet om antenner osv.. ved bare at det virkede 100 % før, og så begyndte DR1 langsomt at blive dårligere for til sidst at forsvinde...

Kommentar
Fra : Falcham

Dato : 08-06-04 21:53

Hvor gammel er din antenne, en sådan bliver også slidt, selv om det lyder utroligt ?

Kommentar
Fra : psycho_bear

Dato : 08-06-04 23:18

tjae.. huset her er fra 1998, og begyndte at få problemet for et par år siden...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-06-04 17:25

kan tyde på forstærker eller def. skillefilter

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-06-04 17:26

så fremt det er alle 4 steder

Kommentar
Fra : psycho_bear

Dato : 09-06-04 17:47

men hvis man stadig kan modtage tv2 må skillefilteret jo virke... og en seperat antenneforstærker havde jo ingen effekt...

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-06-04 19:30

ikke nødvendigvis da du i et skille filter skiller på indgangen dvs den skiller andre frekvenser fra som kan forstyre

Kommentar
Fra : Bamse82

Dato : 22-07-04 02:00

hvor bor du?? det kan nemlig tænkes at du bor så tæt på en tv2 antenne at du slet ikke behøver en sådan :D men jeg vil også gøre som bvh siger.. start ved antenne og gå fremefter med en ting af gangen. Hvis du skal have noget brug af en forstærker bør denne placeres umiddelbart efter antennen, da du ellers også bare forstærker en del støj også.

mvh

Bamse82