/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
cd rom drevet er væk
Fra : a_h
Vist : 418 gange
40 point
Dato : 07-06-04 21:03

hej igen mit cd rom drevet er væk
kan i hjælpe
jeg har windows xp pro dk
på forhånd tak
a_h

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-04 21:06

Og hvad lavede du lige før det gik væk.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 07-06-04 21:14

jeg er ikke klar over hvad der er sket
jeg skulle bruge det så var det væk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-06-04 21:17

måske sidder et fladkabel løs

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 07-06-04 21:17

Har du prøvet at genstarte maskinen.
Ellers kan du gendanne maskinen, til et tidspunkt før det gik galt.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 07-06-04 21:19

tak det vil jeg lige prøve

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 07-06-04 21:25

det virker ikke
a_h

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 07-06-04 21:29

Jeg har haft samme problem for lang tid siden, men kan ikke huske hvad der var galt, eller hvordan jeg løste problemet.
Jeg lægger hovedet i blød, og tænker så det knager.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 07-06-04 21:30

tak min ven

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 07-06-04 21:36

Har du kigget i BIOS, om drevet er der?

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 07-06-04 21:39

Tjek også i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 07-06-04 21:48

Har du installeret et brænderprogram i forbindelse med dit uheld.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 07-06-04 22:39

er det sådan forvundet helt væk fra computeren? Så må du jo anmelde det til politiet

ellers kan du gå ind i enhedshåndtering og fjerne enheden fra computeren. når du så genstarter computeren vil driverne blive installeret og du kan bruge drevet igen. held og lykke.

Kommentar
Fra : a_h

Dato : 07-06-04 22:44

tak for de mange gode råd
det prøver jeg
Hilsen a_h

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-04 07:19

prøv at tage data og strøm kabel ud af drevet og start pc'en luk så pc'en, når systemet er faldet til ro igen , tilslut drevet,start op,hjælper det ikke så ,gør det samme en gang til men efter du har resetet CMOS,med den lille jumper der sidder på bundkortet hved siden af
knap batteriet,normalt så skal den flyttes fra pin 2 og 3(.++) til 1 og 2 (++.) i 5-6 sekunder og start op med drevet tilsluttet , indstil dit ur enten i bios eller med dato og klokkeslæt i kontrolpanel.
Manse993

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-06-04 07:20

sæt jumperen tilbage på .++ igen, før du starter op