/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ER DER INGEN DER KAN HJÆLPE
Fra : frederikshavn
Vist : 452 gange
100 point
Dato : 07-06-04 16:45

jeg har virkelig problemer,og har brug for hjælp.
hvergang jeg åbner et pgr.bruger det 100%af min cpu,og de tgør det i 1-5min,det er lige meget hvad det er for nogle programmer,der åbnes,så æder de min kraft,feks.når jeg skal udpakke rar filer,tager det ca 10,at udpakke 80mb,og når jeg skal brænde,kan jeg ikke brænde på mere end 8x hastighed,alt over,så går det galdt,har lige formateret.bruger win xp pro sp1,med alle opdateringer,har ingen virus eller spywaremhar tjekket med div.pgr.og online scannere,der var ikke noget.
BUNDKORT:Msi MS6590 (v2.x) ATX-kt6 delta
CPU:amd barthlon xp 2500+
SKÆRMKORT:g-force4 mx420
HD:1x40gb(c-drev)-1x 60gb-1x160gb-,c-drev er af mkr.Maxtor,de to andre er Samsung
BRÆNDER:LG,combi-med cd-rom,brænder,og dvd drev
Kan det være en fejl på bundkortet,nogle venner siger det kan være en controller der er gået,er der et pgr.som kan teste om der er fejl på bundkortet.
Håber der er en eller anden der har en løsning,har lige købe en ny hd,og inst.windows igen,men det er det samme,og der er ingen spyware eller virus,er først kommet på nettet nu,da jeg ikke var på nettet,gjoede den det samme

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 16:59

Har du installeret bundkort driverne?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-06-04 17:02

til tedd
ja jeg har,det er de nyeste,har prøvet med dem der fulgte med bundkortet,men det hjalp keine

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 07-06-04 18:15

Har du prøvet at trykke Ctrl+Alt+Delete for at se nøjagtig hvad der bruger cpu kraften?
Hvis du har mindre end 256MB ram er det nok din flaskehals, og hvis du har flere blokke, virker de så (Bliver de talt op ved opstart)? Og hvilken slags ram er det?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-06-04 18:45

til pallebhansen
det er det pgr.som jeg nu bruger der tager alt kraften,og ja,mine ram bliver talt op,det er kingston ddr ram(1024mb)2x256,og en gange 512

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 07-06-04 19:17

Prøv at checke din bios, se efter om cache'en til CPU'en er sat til enabled. Prøv evt. at vælge default i din bios-opsætning.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-06-04 19:59

To ting :

1.) Ta' din RAM ud : Rens ben og sokler og sæt dem i igen.
2.) Ta' dit skærmkort ud og prøv at køre med default grafik chippen (..sikkert S3 eller en Cirrus Logic ting..?)

Blot et gæt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 21:35

Du kunne jo lige prøve at udpakke den rar fil i fejlsikker tilstand og se om det tager lige så lang tid? Du kommer ind i fejlsikker tilstand ved at trykke F8 under opstart!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 21:36

Har du forøvrigt nogle gule advarselstrekanter under enhedshåndtering? Kontrolpanel > system > hardware > enhedshåndtering

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-06-04 22:35

jeg har prøvet at pakke rar filen ud i fejlsikret tilstand,det hjalp ikke,det med cpu chacen ved jeg ikke hvordan man gør

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-06-04 23:50

Har du været inde unde enhedshåndtering?

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-06-04 11:51

til tedd
der er ingen gule trekanter nogen steder inde i enhåndshåndtering

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 08-06-04 12:31

Jeg ville prøve at sende en hijakthis logfil ind under katagorien Sikkerhed så arlet lige kunne kigge på den! Ellers er mit bud en hardwarefejl!

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-06-04 12:33

til tedd
det vil jeg prøve

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 13:20

Kører du med firewall ??? ..eller er der en god og gratis her : http://download.com.com/3001-2092-10184369.html

..fra Sygate : http://www.sygate.com/

..og her kan du teste om den er sat rigtigt op : http://scan.sygate.com/

Du kan også teste for åbne porte, som trojanere kunne tænkes at bruge her : https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 13:21

Ps. du kan også finde arlet her : http://www.arlet.dk

<7MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 08-06-04 17:02

Tak for svaret tedd.der er ikke noget der har hjulpet,men efter som du var den første der svarede,får du point