/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
pc til acad
Fra : kapok
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 09-06-02 15:00

Hvilken processor eller bundkort ( jeg er ikke så meget inde i det tekniske) er bedst til AutoCad, Intel, AMD eller hvad?

Mvh

Kapok

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-02 14:14

Hi.

"kapok" <kapok.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:GeIM8.28499$N46.1010688@news010.worldonline.dk...
> Hvilken processor eller bundkort ( jeg er ikke så meget inde i det
> tekniske) er bedst til AutoCad, Intel, AMD eller hvad?

AutoCAD er først og fremmest et program hvor der bliver foretaget mange
beregninger ,og det vil sige at jo hurtigere clock frekvens jo hurtigere er
beregningerne overstået og kan vises på skærmen. Skærmen er tilgengæld ikke
særligt krævende og du behøver ikke se se efter de ting som du skal kigge efter
mth skærmkort, når det f.eks. handler om en computer der kan følge med i de
nyeste on-line spil ; AutoCAD bruger ikke de funktioner som gør at de nyeste
spil kræver specielle skærmkort hvor grafikken altså udregnes på skærmkortet ;
det har du ikke brug for til et program som AutoCAD.
Men selvfølgelig vil du profitere af små hurtige hukommelses områder og
styresystemer der kan udnytte de nye addresser som tilbyder extremt hurtige
lagringsmedier til mellem udregninger. Jeg vil påstå at du bør kigge i den øvre
ende af P4 og altså undgå de P4 ,der i realiteten ligger under Intels Tulatin
teknologi. ----- men nu er AutoCAD jo ikke noget program hvor du sidder på nåle
for at nakke den næste smartass der tror han kan klare hele landgangen alene, de
fleste mellem langsomme maskiner kan udmærket følge med det meste 2D AutoCAD ,og
det er først når du vil rende eller hide , at du opdager om du har en P!!! eller
4 .
Der er sikkert ikke nogle der er enige med mig i dette ,men det har altså altid
været min erfaring ,at det med AutoCAD handler om selve processor hastigheden og
ikke om hvad grafik kortet kan af nymodens matrix udjævning.
Check lidt avanceret grafik og en byggemetode der næsten er _for_ billig og
hurtig, her var det herligt med en lidt langsom maskine ,så der var tid til at
holde nogle pauser ;
http://groups.yahoo.com/group/3D-Honeycomb-open/

Kommentar
Fra : gyllas

Dato : 30-06-02 14:24

En lille tilføjlse.
så vil jeg anbefale at du min. har en 19" Skærm. ellers bliver din tegne flade alt for lille.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 18-10-02 13:59

Hej Kapok !

Hvis du ikke vil give zonker de 100 point for hans manglende svar , så afvis svaret.

Jeg vil godt give P.C. ret tildels. CPU vigtigere end grafikkort.

Jeg er af den overbevisning, at det er næsten ligemeget om der står AMD eller INTEL på cpu´en og snakker vi om en standard autocad 2000 kræver den ikke flere cpu-kræfter en ver. 14. Så en Pentium 166 kan faktisk klare opgaven, men....

Køb en rimelig hurtig cpu og så lidt mere ram end du oprindelig havde tænkt dig, og så et godt grafikkort (lad evt. den indre spillefreak bestemme). Det skal jo ikke altid være seriøst.

/meiland

Godkendelse af svar
Fra : kapok

Dato : 18-10-02 14:06

Tak for svaret P.C..