/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Hvem skal man stemme på???
Fra : nullerbullerpige
Vist : 749 gange
45 point
Dato : 07-06-04 12:11

Hej!

Jeg sidder her med mit valgkort og aner ikke hvem jeg skal stemme på!?! Nogle der har et link til fx. et sted hvor man kan læse om hvem man kan stemme på og hvorfor man skal stemme på personen????

Kommentar
Fra : SonjaAS

Dato : 07-06-04 12:42
Accepteret svar
Fra : gril

Modtaget 55 point
Dato : 07-06-04 12:49

Her kan du teste, hvilke kandidater du er mest enig med

http://www.altinget.dk/euvalg/holdningsprofil.asp

Kommentar
Fra : SEPPE

Dato : 07-06-04 13:50
Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 07-06-04 14:38

Ville bare lige sige at jeg har prøvet det link med hvem man er mest enig i... og det er meget spændende at prøve...!

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 07-06-04 17:14

Stem på Jens Peter Bonde.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 07-06-04 17:38

Er du for eller imod EU - eller både-og?

Hvis du er for, stemmer du på en borgerlig eller en socialdemokrat.

Hvis du er imod, stemmer du på én fra Folkebevægelsen eller Junibevægelsen.

Og hvis du er både-og, stemmer du på en SF'er.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-06-04 18:20

Hvorfor det? Han har da ikke engang gidet at lave noget debatindlæg...

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 08-06-04 07:38

her under Euvalget. jeg allerede selv stemt, og det var på den eneste rigtige for mig. er SF- som har en god omtale og de laver meget og sørger for at der bliver gjort noget. har brevstemt, da jeg ikke selv kunne møde op. Men man har lov til at stemme på den der gør det bedst. Og følg med i hvem der stiller op . både på nettet og aviserne
fra en der har stemt siden jeg fik stemmeret.
Hilsen Karin

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 08-06-04 08:39

Hvis du vil stemme på en borgerlig, så tror jeg at Ellen Trane Nørby fra Venstre er et godt bud. Hun er 25 år og virker meget tiltalende.

Mvh
Tjuel

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-06-04 14:17

hej nullerb.......
jeg har skrevet et tip, som giver dig en ok vurdering hvor krydset skal sættes, udfyld 15 spørgsmål og derefter kan du se hvilken kandidater der ligger tættest på dig.

go valgdag
her er linket

http://www.politiken.dk/eukandidater/Skema.asp

mvh polpot

Kommentar
Fra : lykkebo4

Dato : 09-06-04 16:32

hej polpot.
har prøvet
www.politiken.dk/eukanditater/skema.asp.
og det gav mig for mit synspunkt det jeg altid har stemt på .
fra Lykkebo4

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 09-06-04 19:52

hej jeg hedder slemmert, det navn har jeg valgt fordi folk påstår at jeg er en værre en, bla.a. har jeg til trods for at jeg arbejder aktivt i erhvervslivet altid haft nogle politiske meninger og budskaber.
1) hvis du mener at det er ok at vores skæbne skal afgøres uden uden for eu i form af at eu lovene indskrives i de danske love - samt at det jvf. eu formålet: at varer og tjenesteydelser / samt arkejdskraften frit kan bevæge sig .... så stemmer du som sædvane --
MEN---- vi er en flok der mener noget andet, vi mener at vores grundlov er god nok- vi mener at der er fisk nok i havet til at vores fiskere og fiskeindustri kan klare sig uden ophugningsstøtte, hvorfor skal vores landmænd sættes i bås med grækere og tyrkere...
Det er mig og min families bud: liste N. Folkebevægelsen mod EU d 13. juni...
-----

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 09-06-04 19:52

hej jeg hedder slemmert, det navn har jeg valgt fordi folk påstår at jeg er en værre en, bla.a. har jeg til trods for at jeg arbejder aktivt i erhvervslivet altid haft nogle politiske meninger og budskaber.
1) hvis du mener at det er ok at vores skæbne skal afgøres uden uden for eu i form af at eu lovene indskrives i de danske love - samt at det jvf. eu formålet: at varer og tjenesteydelser / samt arkejdskraften frit kan bevæge sig .... så stemmer du som sædvane --
MEN---- vi er en flok der mener noget andet, vi mener at vores grundlov er god nok- vi mener at der er fisk nok i havet til at vores fiskere og fiskeindustri kan klare sig uden ophugningsstøtte, hvorfor skal vores landmænd sættes i bås med grækere og tyrkere...
Det er mig og min families bud: liste N. Folkebevægelsen mod EU d 13. juni...
-----

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 09-06-04 19:52

hej jeg hedder slemmert, det navn har jeg valgt fordi folk påstår at jeg er en værre en, bla.a. har jeg til trods for at jeg arbejder aktivt i erhvervslivet altid haft nogle politiske meninger og budskaber.
1) hvis du mener at det er ok at vores skæbne skal afgøres uden uden for eu i form af at eu lovene indskrives i de danske love - samt at det jvf. eu formålet: at varer og tjenesteydelser / samt arkejdskraften frit kan bevæge sig .... så stemmer du som sædvane --
MEN---- vi er en flok der mener noget andet, vi mener at vores grundlov er god nok- vi mener at der er fisk nok i havet til at vores fiskere og fiskeindustri kan klare sig uden ophugningsstøtte, hvorfor skal vores landmænd sættes i bås med grækere og tyrkere...
Det er mig og min families bud: liste N. Folkebevægelsen mod EU d 13. juni...
-----

Kommentar
Fra : Rune454

Dato : 12-06-04 23:00

Eller Søren Søndergård er vel også en mulighed hvis man er imod EU. Jeg er som sådan ikke imod EU, jeg er bare bange for at vi bevæger os mod en fælles monitær union, altså et samlet EU, dvs. vi så at sige mister vores nationalitet. Derfor stammer jeg på nogle af EU modstanderne. EU er en god ting ( med undtagelse af landsbrugsstøtten ) der giver bedre muligheder for et land som DK, men et stort fælles EU er ikke lige mig, og sådan tror jeg de fleste danskere tænker!

Godkendelse af svar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 16-06-04 08:53

Tak for svaret gril.