/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Kontanthjælp og tjene penge??
Fra : SandraFalk
Vist : 1272 gange
200 point
Dato : 07-06-04 10:50

Jeg er på kontanthjælp og har fået tilbudt et lille job, jeg meget gerne vil have.. Det er kun på 3-4 timer om ugen - men vil det hele blive trukket fra i min kontanthjælp??? Eller er det som på dagpenge, at man får en smule ud af det??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-06-04 10:52

Så vidt jeg ved bliver du modregnet i kontanthjælpen
Mvh Sune

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 07-06-04 10:54

Ja, men bliver DET HELE trukket fra???

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-04 10:57
Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 07-06-04 10:57

Hej!

Når der er tale om kontanthjælp, får du intet ud af det, desværre.

Kommentar
Fra : eddie_skov

Dato : 07-06-04 10:58

Jeps hver en KR. vil blive fratrukket din kontankthjælp

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-06-04 11:07

Har du været på kontanthjælp i mere end 6 måneder er der en gevinst ved at tage arbejde i 5 - 10 pr. uge, da kontanthjælpen efter 6 måneder falder - men er du lige kommet på kontanthjælp er der så lidt at hente, at det næsten er til at græde over...desværre..!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 07-06-04 11:20

Fradrag ved formue og indtægt, beløb der bortses fra
Formue, enlige
§ 14, stk. 1 10.000 kr. pr. måned

Formue, ægtefæller
§ 14, stk. 1 20.000 kr. pr. måned

Forsørgelsesydelse, ægtefælle, forsørg. børn
§ 30, stk. 2 1.174 kr. pr. måned

Forsørgelsesydelse, ægtefælle, andre
§ 30, stk. 2 8.409 kr. pr. måned

Fradrag pr. arbejdstime ved arbejdsindtægt
§ 31, stk. 1 12,21 kr. pr. time

Fradrag pr. arbejdstime ved arbejdsindtægt
§ 31, stk. 1 29,74 kr. pr. time

Arbejdsindtægt, ukendt timetal, omregningssats 3)
§ 31, stk. 2 163,30 kr. pr. time

Fra denne side http://www.bm.dk/satser/alle_satser.asp

§ 31. Har ansøgeren eller ægtefællen arbejdsindtægter eller indtægter som led i tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller andre beskæftigelsesfremmende foranstaltninger, ses der ved beregningen af kontanthjælpen efter § 25 bort fra 10,24 kr. pr. udført arbejdstime. Modtager ansøgeren nedsat kontanthjælp efter § 25, stk. 5 og 7-10, ses der ved beregningen af kontanthjælpen efter § 25 bort fra 28 kr. pr. udført arbejdstime i ustøttet beskæftigelse. Kontanthjælpsperioder og perioder uden kontanthjælp opgøres efter § 25, stk. 8-10. For personer, der modtager starthjælp, ses der bort fra 28 kr. pr. udført arbejdstime. Det beløb, der samlet kan ses bort fra, kan ikke beregnes på grundlag af mere end 160 timer pr. måned pr. person.

Stk. 2. For personer, der ikke har en fastsat arbejdstid, beregnes timetallet ud fra indtægten divideret med den omregningsfaktor, som er fastsat efter lov om arbejdsløshedsforsikring m.v. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler for omregningen.

Stk. 3. Når en kontanthjælpsmodtager, der er omfattet af stk. 1, 2. pkt., igen modtager kontanthjælp efter § 25, stk. 1, nr. 1 eller 2, stk. 2 eller stk. 3, beregnes fradraget pr. udført arbejdstime efter stk. 1, 1. pkt. Kontanthjælpsperioder og perioder uden kontanthjælp opgøres efter § 25, stk. 8-10.

Fra denne side http://www.retsinfo.dk/_GETDOCM_/ACCN/A20030070929-REGL

Tal med din sagsbehandler om det.

mvh ans

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-06-04 12:28

Har lige været væk i et stykke tid
Som andre har svaret Ja det hele bliver modregnet
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 11-06-04 15:54

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-06-04 16:00

Selv tak.

Håber at du kan få lidt ud af at arbejde de få timer om ugen

Hilsen ans