/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Brænding af DVD
Fra : dupont1
Vist : 417 gange
200 point
Dato : 07-06-04 09:17

Når jeg forsøger at tage back-up af mine originale DVD'er går det i 9 ud af 10 tilfælde galt.
Jeg kan godt brænde dem, men når filmen typisk har kørt omkring 1 time begynder den at "hakke" og til sidst går den helt i stå, hvorfor? og hvad gør jeg forkert?
Jeg har en BTC-brænder og bruger Anydvd og clonedvd. Det er ligegyldigt om jeg bruger - eller + skiver, resultatet er det samme.
Har jeg andre program muligheder, som virker bedre?

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 07-06-04 09:34

Personligt bruger jeg DVDshrink til at rippe/komprimere og Nero til at brænde. Det har aldrig givet mig problemer.

Det kan måske have noget at gøre med de medier du vælger. På nedenstående side kan du se hvilke medier der er testet med dit drev:
http://www.videohelp.com/dvdwriters.php?DVDname=btc&cdrs=&cdrws=&dvdrs=&dvdrws=&dvdprs=&dvdprws=&dvdprsdl=&dvdrams=&buffer=Any&list=0&orderby=Name&Search=Search

Mvh
Jensen

Accepteret svar
Fra : Fjante

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-04 13:27

Brug ANY DVD og CLONE DVD til at kopiere.www.slysoft.com .Med dansk tekst.Easy CD +DVD Creator til at brænde med.ANY DVD installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet ,og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-06-04 14:38

Du kan osse prøve at se om der er en firmware opdatering hos BTC

Godkendelse af svar
Fra : dupont1

Dato : 08-06-04 16:41

Tak for svaret Fjante.