/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Klargøring til syn
Fra : kokjenen
Vist : 1544 gange
100 point
Dato : 06-06-04 23:07

Jeg er ejer af en 10-årig Mitsubishi L200. Bilen skal nu til syn, jeg ville derfor høre om nogen her der kan anbefale en godt (og rimeligt) værksted, person, mekaniker eller hvad ved jeg. Jeg bor i Kbh., så det må jo helst være her, eller et sted på Sjælland.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-06-04 23:53

Du kan gøre det omvendte og spare penge.
Kør til syn og derefter til værksted med synsrapporten
hvis den skal synes igen.
Det kan blive meget billigere. Mange gør det på denne måde.

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 06-06-04 23:58

Det var måske en god ide.... men bremseklodser og sådan noget skal jo lige fikses først....

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 07-06-04 00:16

virum autoelektro, stumpedyssevej 7 i Hørsholm. Virkelig dygtig og rimelige priser.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 07-06-04 07:41

>Kør til syn og derefter til værksted med synsrapporten
hvis den skal synes igen.

Hvad så, hvis bilen mister pladerne - så har man jo en ekstra udgift til transport af bilen. Hvor "meget" skal der til før de ryger?

Andreas.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 07-06-04 08:42

Gør som teil anbefaler. Og som du selv er inde på, så check bremser (og især håndbremsen) og skift de dele der er slidt så den kan "bestå" bremseprøverne. Gør den pæn ren ud-og indvendig og puds vinduerne så de skinner fint. Det "udstråler" at du vedligeholder din bil (hvad du formentlig også gør alligevel?!) og at du holder den i god "driftsikker/sikkerhedsmæssig" stand. En beskidt og ikke velplejet bil du kører til syn giver MED DET SAMME synsmanden et negativt indtryk af bilen og han vil uvilkårligt kigge mere grundigt på de "ædlere" dele på bilen.
Når du så har fået synsrapporten (måske går den igennem første gang?!) kan du jo bare udbedre de ting som den blev kasseret på...og de kigger kun de ting efter når du kommer til omsyn senest en måned efter igen.
Det har jeg selv gjort mange gange selv og sparet MANGE penge!

Held og lykke samt god fornøjelse ned din gode L200 i mange år endne!!!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : reiffenstein

Dato : 07-06-04 18:00

Hallo Kokjenen
Gå ind på bilinspektionens hjemmeside. indtast de nødv. oplysninger så kan du se en kopi af rapporten fra sidste
gang bilen var til syn. Blev noget midlertidig godkent og er det lavet. Stil ikke bare bilen hen på et værksted . Det
bliver jo et rent tag selv bord for værkstedet. der er penge at spare ved at være med hele vejen, som der jo også
skrives af andre her på siden.
Nu er bilinspektionen jo ikke en fdm prøvestation som skal lave en rep liste til dig. det er meningen at du skal klargøre
din bil til synet, de skal så bare kontrollere tingene samt checke om du har overset noget.Disse folk kan jo straks se
om der er gjort et hæderligt forsøg på at gøre bilen klar, og det kan gøre dem virkeligt røde i hovedet hvis de finder
alvorlige sikkerhedmæssige fejl ved en ikke klargjort bil.
Altså. Find et værksted du har tillid til. Få justeret forlygterne . få undersøgt bremserør og slanger for tæring
se efter rust i bærende dele, styrekugler og bærekugler ,altså hjulophæng. Find et sted hvor de har en bremse
prøvestand så du kan se efter skævbremsning. så er der også lige værdierne i udstødningen .
Hvis disse ting er ok kan det ikke gå helt galt. men vær selv med når tingene bliver efterset så der ikke laves noget
der er unødvendigt. Bilinspektionen er ligeglade med det kosmetiske og der laves meget på værkstederne som
er ligegyldigt sikkerhedsmæssigt.
Hvis man er den lykkelige ejer af en bil som skal til syn for første gang altså kun 4 år gammel så kan man måske godt
bare køre hen med den som den er, men når det drejer sig om en 10 årig model kan det ikke anbefales, nu om dage
koster det jo også penge at komme til omsyn, for slet ikke at tale om nummerplader hvis det værste skulle ske.

Held og lykke med projektet
Reiffenstein

Kommentar
Fra : kokjenen

Dato : 08-06-04 01:13

Foreløbig tak til alle! Og især tak til Sipelip, jeg vil ringe til Virum autoelektro.
Og som Reiffenstein skriver, ja så er det jo en lidt vovelig affære bare at køre bilen hen på et værksted, det er jo et tag-selv-bord, og mange værkførere kan jo ikke få nok. Jeg taler af erfaring, jeg har selv haft en mekaniker tæt på i familien, og han fortalte hvordan der blev skrevet ekstra timer på de løse kunder, for at stamkunder kunne få det billigere.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-06-04 09:57

HELT RIGTIGT reiffenstein og kokjenen: (Visse) Værksteder er IKKE blege for at "springe over hvor gærdet er lavest" og alligevel tage (mere end) FULD PRIS for deres (mangelfulde og helt uacceptable) arbejde/service.
Vær med i hele forløbet i det omfang det er muligt for dig og benyt kun værksteder som du har fået anbefalet af andre (tilfredse) kunder og har tillid til....de vil ALTID kontakte dig hvis de render ind i "uforudsete" ting på bilen som bør/skal udskiftes/laves før de "bare lige udfører det"

God sommer!!!

Mvh
Palle Jensen