/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ustemt klaver fra 60èrne
Fra : ppk
Vist : 485 gange
200 point
Dato : 06-06-04 22:58

Hej

Her sidder jeg lige og prøver på at finde ud af hvad det musik nummer fra engang i 60èrne hedder.

Det jeg husker er at det formentlig er en ældre kvinde og hendes søn der spiller sammen, hvor det er moderen der spiller på et ustemt klaver.

Det var et ret så stort HITS i 60èrne, jeg mener også at kunne erindre at nummeret skulle hedde noget i retning af Moddy Old Dog eller måske Doug ?

Hvis der er nogen der kunne være behjælpelig med den rigtige tekst på nummeret, og e.v.t. hvad kunsterne hedder ville min kone og jeg blive overordentlige glade.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 07-06-04 00:18

Hej
Noget "siger" mig noget .. hvilken musikstil ? (Jazz, blues ..)
PG

Kommentar
Fra : lyngballe

Dato : 07-06-04 10:07

Fostent klaver leder umiddelbart tanken hen på ragtimepianistinden WINIFRED ATTWELL - men sammen med en søn???

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 07-06-04 17:22

Hej Guild

Det er noget lystigt instrumental nummer, hvor der bliver sagt ind imellem
"Moddy Old Dog" så det er vel noget pop musik af en eller anden art.

Og til lyngballe er vi meget sikker på at det er hendes søn der er med på numret.

Hilsen Preben

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 200 point
Dato : 07-06-04 22:44

Nummeret hedder Mouldy old dough og blev spillet af en gruppe der hed Lieutenant Pigeon. Men den er ikke fra 60erne,men fra ca 73-74

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 08-06-04 19:11

Tak for svaret dova.

Glæden vil ingen ende tage !!!!!

Det var lige det nummer vi søgte oplysninger om, så nu har vi været på biblioteket og fundet nummeret.

Så endnu engang mange TAK for svaret.

Hilsen Preben & Frue

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-06-04 21:27

Glad for at kunne hjælpe. Hej