/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Tysk
Fra : Nik_
Vist : 425 gange
2 point
Dato : 06-06-04 21:31

Nogen har spurgt ang. fransk, nu spørger jeg ang. tysk. Jeg skal til tyskeksamen om nogle dage, og jeg kan ikke tysk! Hvad skal jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 12 point
Dato : 06-06-04 21:33

Lær det meget hurtigt

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 06-06-04 21:41

Das ist leider ein bischen spät... Vielleicht hättest du daran früher denken sollen!

Kommentar
Fra : hansemor

Dato : 06-06-04 22:14

"Det er desværre en smule for sent ..... måske skulle du have tænkt på det tidligere" Selv et intensivt kursus ville ikke kunne hjælpe dig.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-06-04 22:26

Jeg er enig med ovenstående.
Der er intet at gøre.

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 06-06-04 22:50

Du sætter 2 point i spil .. men jeg håber du alligevel får minimum "03" .. bondeanger og lidt sved på panden !
/PG

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 06-06-04 23:39

Hvis du var pige kunne du gøre som om, du gik psykisk ned og håbe på, at censor og din lærer fik medlidenhed med dig. Men som dreng er der ikke det store at stille op. Læs dog grundigt på dit pensum og håb på, du kan trække lidt i land på den måde.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 07-06-04 00:11

Letter rumpen fra PC'eren og får læst blot en lille smule.

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 07-06-04 00:20

forbered et emne som er let at komme ind på uanset hvad du trækker - miljø, for eksempel. Lær nogle gode ord of sætninger udenad, og drej samtalen i emnets retning. Når først du så kommer derover ad, så kører du bare løs med det du har forberedt. Så er du da rimelig sikker på at bestå, i hvert fald.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 07-06-04 01:53

hehe, ja det var tider da man gik til eksamen i folkeskolen. Jeg endte med at sidde og snakke om rapmusik selv om min tekst handlede om 2. verdenskrig...

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 07-06-04 01:53

og fik 13

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-06-04 08:28

Ja ja kaptajnkaber, den gik ikke da vi andre gik i skole, ........... vi kørte efter ug-skalaen.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 07-06-04 08:33

Durch, für, gegen, ohne, wieder, um, kanst du nicht den akkusativ, dann bist du virklich dumm.
Er det rigtigt stavet??? det er også "kun" 40 år siden i næste måned jeg forlod folkeskolen.

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 07-06-04 13:52

Tak for svaret Better_Performance.

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 08-06-04 01:20

kannst og wirklich - ellers er det nogenlunde rigtigt

Kommentar
Fra : Nik_

Dato : 14-06-04 13:52

Ja ja grin i bare - men jeg fik rent faktisk 10