/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Motorolie
Fra : nam_nam
Vist : 472 gange
50 point
Dato : 09-06-02 10:57

Den gamle Yamaha skal have en ny gang olie. (Langt fra den sidste...)

Kan jeg ikke lige så godt bruge en almindelig olie som jeg også hælder på bilen, når jeg altså lige tager hensyn til den rette viskositet?

Jeg mener er olie ikke olie, eller er motorolie til motorcykler speciel på nogle områder?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 12:50

"nam_nam" <nam_nam.news@kandu.dk> wrote in message
news:ZGEM8.28232$N46.1004721@news010.worldonline.dk...
> Den gamle Yamaha skal have en ny gang olie. (Langt fra den sidste...)
>
> Kan jeg ikke lige så godt bruge en almindelig olie som jeg også hælder
> på bilen, når jeg altså lige tager hensyn til den rette viskositet?
>
> Jeg mener er olie ikke olie, eller er motorolie til motorcykler speciel
> på nogle områder?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Sandsynligvis kan du hælde almindelig autoolie, med den rette viscositet, på
din Yamaha, såfremt olien ikke indeholder såkaldte benzinbesparende
additiver.

Personlig fylder jeg MC-olie på min, det er for en sikkerheds skyld selvom
det er dyrere.

Kenneth
R1

Kommentar
Fra : 8x363391

Dato : 09-06-02 16:27

olie er ikke bare olie
olien til din mc må ikke være for fedtet da den også skal kunne bruges i koblingen
så jeg andbefaler mc olie

fjxj

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 14:32

"nam_nam" <nam_nam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZGEM8.28232$N46.1004721@news010.worldonline.dk...
> Den gamle Yamaha skal have en ny gang olie. (Langt fra den sidste...)
>
> Kan jeg ikke lige så godt bruge en almindelig olie som jeg også hælder
> på bilen, når jeg altså lige tager hensyn til den rette viskositet?
>
> Jeg mener er olie ikke olie, eller er motorolie til motorcykler speciel
> på nogle områder?

Jeg har brugt "almindelige" olier til alle mine motorcykler i over 10 år. De
er ofte bedre end motorcykelolier, og ihvertfald billigere.

Rittig

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-06-02 19:41

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse
news:3d035ee7$1$57424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "nam_nam" <nam_nam.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:ZGEM8.28232$N46.1004721@news010.worldonline.dk...
> > Den gamle Yamaha skal have en ny gang olie. (Langt fra den sidste...)
> >
> > Kan jeg ikke lige så godt bruge en almindelig olie som jeg også hælder
> > på bilen, når jeg altså lige tager hensyn til den rette viskositet?
> >
> > Jeg mener er olie ikke olie, eller er motorolie til motorcykler speciel
> > på nogle områder?
>
> Jeg har brugt "almindelige" olier til alle mine motorcykler i over 10 år.
De
> er ofte bedre end motorcykelolier, og ihvertfald billigere.
>
> Rittig

Jeg har (stort set) heller aldrig brugt andet end bil-olje.

Honda 400F
Honda 750K7
Suzuki GS450
Suzuki GS850GT

Ingen problemer ...

Jeg er begyndt at købe stort ind når Bilka har tilbud. Bilen skal have
skiftet olje og filter hver 7500 km ! (ifølge bog og tekst i display) Og
MC'en ca. dobbelt så tit. Det løber altså op ..

mvh
--
Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

Kommentar
Fra : nam_nam

Dato : 13-06-02 02:18

http://www.ducati.dk/teknik/oliegenerelt.html

Faldt lige over denne artikel. Den konkluderer - som det også har været fremme i indlæggene - at man skal være opmærksom på additiver i olien, og det forhold at olien på en mc også anvendes i gearkasse/kobling.

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-02 14:17

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?

Godkendelse af svar
Fra : nam_nam

Dato : 17-07-02 23:52

...ups .

Jeg lukker.