/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Browser problem?????
Fra : masteraugust0
Vist : 572 gange
470 point
Dato : 06-06-04 19:35

Når jeg forsøger at åbne siden med vurderinger hos toldskat.dk , kommer der bare
en side op der siger:

Nu åbnes Motor-Vurderingers browser vindue - vent venligst.
Du du bliver nu ført tilbage til Toldskats hjemmeside.Derefter hopper den bare tilbage , dette bliver den ved med.

Nogen der har en idé om hvorfor?
Jeg har tidligere kunnet se den.
Jeg har en anden pc der er installeret m/samme operativsystem og samme
antivirus/firewall-denne har ingen problemer med at komme ind og se
vurderinger.
Jeg har også prøvet at disable Norton ...uden held.
Jeg bruger ikke pop-up killer
Hjælp!!!

Mvh.Jan

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-04 19:40

explorer>egenskaber>avanceret>det kan være du ikke har hak i "Java JIT......"
eller måske noget andet du har hakket fra.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 19:42

prøv>i Browseren>funktioner>internetindstillinger>generelt>Slet cookies,slet filer
altså tøm din internet cache og prøv igen,det kan være korupte stray urls
Manse9933

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 06-06-04 19:45

www.spywarefri.dk

Ellers også mangler du en java læser!

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 06-06-04 20:00

Hakket i Java it er der!!!!
Hjælper heller ikke at tømme cachen.
HJÆLP!!!!!!

P.S. De sidste par gange efter at min HD er blevet formateret og XP genindlæst , kunne jeg se siden i kort tid og derefter var der "ged" i den igen

Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 20:16

Java Virtual Machine (JVM) henter du her : http://www.java.com/en/download/windows_automatic.jsp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 20:18

Ps. Den 'gamle' version som Microsoft indbyggede i browseren understøttes nemlig ikke længere af Microsoft selv. Nu leveres Java teknologien udelukkende af Sun Micro Systems.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 06-06-04 20:43

MOLOKYLE Det hjalp ikke....desværre

Jan

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 480 point
Dato : 06-06-04 20:58

Har du også prøvet at slå annonce blokering fra i norton??

Har du prøvet at kontakte Toldogskat med problemmet??

Det kunne måske også tyde på det er selve computeren, da du engang havde formateret hd og genindlæst WinXP og det så virkede et kort øjeblik.
Så hvad er det for en? type... cpu og den slags.. (kan dog bare ikke selv se nogle logisk grund til det)

En anden sjov ting var at min svigermor heller ikke kunne en masse ting i forskellige programmer og internet explore. Og den kom så til rep. og fik skiftet CD-rom drev og andet.. og pludselig virkede det. Så sådan nogle ting kunne det "måske" også være.. kan jeg bare selv ikke se logiken i!! >

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 21:09

Præcis hvor 'knækker filmen' ? Her : http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=166038

..eller ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 21:09
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 21:13

Jeg kan se så meget at der på siderne ikke tages højde for om JavaScript er slået fra i klientens browser (.. med mindre de tjekker det allerede i ASP koden).

Tillader du JavaScript og ActiveX? i din sikkerheds-opsætning ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 06-06-04 22:30

Efter jeg trykker på på dette link: http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=166038
og derefter på:Registreringsafgift og vurderinger af brugte motorkøretøjer , får jeg denne:
Nu åbnes Motor-Vurderingers browser vindue - vent venligst.
Du du bliver nu ført tilbage til Toldskats hjemmeside(det er ikke mig der ikke kan stave -der står "Du du")
og så kører det i ring.

"Tillader du JavaScript og ActiveX? i din sikkerheds-opsætning ?" hvor tjekker jeg dette???(Jeg er ikke nogen ørn til dette pc halløj-er nok for gammel )

Jan

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 06-06-04 22:32

Har fundet ActiveX og har enabled alt.
Er det ok?

Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 22:57

Linket bringer dig til : http://modep.toldskat.dk

Det er ren skodkode de har lavet hos tosserne i skat

Pas på med at tillade alt ActiveX. Mange sites fylder en masse skidt i din computer. Nøjes med mellemste sikkerhedsniveau og sæt dine avancerede egenskaber i Internetindstillinger... til default, så burde det virke.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 22:59

Der åbnes faktisk to sider og det er faktisk rigtig dårlig programmerings skik

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 06-06-04 23:03

Har gjort nøjagtigt som du siger.......det hjælper stadíg ikke , jeg ryger tilbage til:
http://www.toldskat.dk/

L..../P......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 23:16

Jep nemlig og der åbnes et extra vindue uden navigationsknapper, browser menuer og anden ballade. Herfra kan du gå videre til 2 link med beregninger.

Kan du ikke dette er det fordi du bruger en pop-up stopper af en slags eller en browser / browser-toolbar hvor pop-up er slået fra !!!

Du er vel ikke hoppet med på Yahoo eller Googels toolbar værktøjer eller andre 'smarte' pop-up stoppere ???

..er dette IKKE tilfældet har du simpelthen rod i din registreringsdatabase : Rens/ryd op i den

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 06-06-04 23:22

Kan ikke se det ekstra vindue , men kan huske det fra dengang det virkede.
Mig bekendt har jeg ikke nogen pop-up killer og min toolbar er heller ikke lavet om.

"..er dette IKKE tilfældet har du simpelthen rod i din registreringsdatabase : Rens/ryd op i den "
Dette lyder svært for en gammel nød som mig-hvordan gør jeg???(lader jeg være???)

Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 23:32

toolbar ??? Hvilken toolbar ??? De fleste ad-on toolbars laver denne slags numre fordi er fulde af fup og fiduser : http://www.spywarefri.dk/artikler2.htm#yahoo

Et værktøj til at ordne din registreringdatabase finder du her : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

..eller : http://www.download.dk/index.asp?Kat=utilities&SubKat=registreringsoprydning

..men PAS PÅ, man kan lave mange ulykker med disse værktøjer !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 23:35

Ps. Læg ud med en online scanning for Spy-Adware her : http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 23:38

Pps. masteraugust0 -> Gammel nød ??? Jeg er 44

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-06-04 13:12

hej - du kan forsøge at repereer ie6:
Brug værktøjet Kontrolprogram til systemfiler til at scanne alle de beskyttede filer på computeren:
Klik på Start, og klik derefter på Kør.
Skriv sfc /scannow i feltet Åbn, og klik derefter på OK.
eller se de andre forslag:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;318378&Product=winxpINT
der stå osse hvordan du redigere i regedit (registreringsdatabasen)

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 07-06-04 20:30

Hej igen

Jeg kan stadig ikke komme ind
Har brugt værktøjet til at rep. reg.databasen , men uden held ,kørte forøvrigt også denne: http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Men fandt intet(har regelmæssigt brugt Ad-aware 6.0 i et års tid)
Hvordan tjekker jeg dette:" De fleste ad-on toolbars laver denne slags numre fordi er fulde af fup og fiduser " ?????

Jan(som lige straks fylder 50 og nemt kan adskille en mcmotor og samle den igen.....og så ikke meget andet )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 02:11
Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 08-06-04 11:48

Har du prøvet med en anden browser??
Det har løst lignende problemer for mig af uforklarlige årsager.

Her er en Internet explorer baseret én (Avant browser): http://www.avantbrowser.com/download.html
Her er en anden (Firefox): http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/firefox/releases/0.8/FirefoxSetup-0.8.exe
Eller hvad med en tredje (Opera): http://opera.nsc.no/win/751/en/java/ow32enen751.exe (Brug i stedet der her link hvis du ikke har java: http://opera.nsc.no/win/751/en/java/ow32enen751j.exe)

Det er jo en del nemmere at forsøge sig med end at sætte sig til at formatere og geninstallere

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 08-06-04 11:50

uups... parantesen blev til en del af det sidste link
Jeg skriver det lige igen: http://opera.nsc.no/win/751/en/java/ow32enen751j.exe

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 08-06-04 20:54

Øh........... nu bliver jeg forvirret?

Molokyle hvad er de 5 eksempler for noget???

Jan

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 08-06-04 21:11

Prøvede at installere Opera , det hjalp heller ikke...gør stadig det samme.
Bliver nok nødt til at formattere skidtet-ØV!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jan

Kommentar
Fra : Martin_c

Dato : 09-06-04 07:26

Prøv at hente Mozilla Firefox www.mozillia.org

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 09-06-04 12:37

Det tyder på du har en orm eller noget adware i omløb på dit system!
selvom du har antivirus og firewall kørende kan dette sagtens ske alligevel!
jeg vil anbefale Norton's firewall og Norton's Antivirus 2004...
eller evt. Zonealarm som firewall...

PS:

For at være sikker på du har fået fjernet alle orme osv. vil jeg foreslå du
gemmer alt på din pc og f.eks. brænder det ned på en skive og så gen-
installerer windows på den! og først derefter installere antivirus og firewall.

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-06-04 21:38

Jeg har ikke ORM eller andet!!!
Jeg er nok en af de mest paranoide i nordjylland , hvad angår beskyttelse , og jeg kører med Norton´s sidste nye firewall og antivirus programmer.
Derudover scanner jeg hele min pc minimum 2 gange om ugen og henter eventuelle opdateringer hver dag manuelt(udover den automatiske opdatering)
Har til dato aldrig haft virus eller andet godt!!!!!!

Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 22:25

Jeg tror altså du har en (helt lovlig) nøgle for browseren i din registreringsdatabase der 'virker' som pop-up stopper. En sådan 'lovlig' værdi fanges ikke af et database-cleaner program !

Lad mig lige vide om, du på andre sider kan se automatiske reklame pop-up's ???

Altså f.eks. de på Politiken og Ekstrabladet's hjemmesider ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-06-04 22:30

Hej igen

Jeg kan ingen pop-up reklamer se inde på de 2 nævnte sider , så mon ikke du er inde på noget der??
Hvad nu?

Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 22:38

Hmm... jeg er ikke rigtig ekspert i registreringsdatabasen mht. til specifikke nøgler til de forskellige programmer deriblandt browsere, men en løsning kunne være at afinstallere browseren. Kører et RegCleaner program og så geninstallere browseren. Dette burde klare problemet. Man skal så også huske at genindstallere alle sikkerhedsopdateringerne påny.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 22:42

Ps. Opera som du installerede har en menu, hvor du kan slå pop-up's til og fra. Jeg tror det som standard har slået pop-up stopperen til !!! Derfor gav din 'tur' med Opera ingen løsning af dit problem

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-06-04 22:46

Nej

Jeg har prøvet at slå pop-up til i Opera(trykkede F12)...hjalp heller ikke

Jan

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 22:47

Pps. Prøvede du snortop's første forslag? -> Dato : 06-06-04 20:58

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-06-04 23:07

YES!!!!!!
Inde i firewallen var ad blocking slået til , det er den ikke mere!!!!

Eneste problem er hvem skal have point???

Kommentar
Fra : Draageos

Dato : 09-06-04 23:13

Den var næsten værre hva? :p
Til den der kom med løsningen først eller til den der har lagt mest flid i at få det løst
Det er vist hvad man kalder et dilemma

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 23:14

Klart point til snortop !!!

Tillyke med du fik løst dit problem masteraugust0

Citat
Velkommen til kandu.dk
Vejen til en hurtig løsning, gennem bruger til bruger hjælp, danske nyhedsgrupper, kurser og vidensdeling.

Nu kan vi alle sove roligere om natten

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-06-04 23:18

Ok

Mine point går til Snortop , men tusind tak til MOLOKYLE som stædigt blev ved og viste mig vejen.
Hvis du nogensinde får motorcykelrelaterede problemer så kom trygt til mig.
(hvis du endnu ikke har mc finder jeg gerne den rigtige til dig)

Jan

Godkendelse af svar
Fra : masteraugust0

Dato : 09-06-04 23:19

Tak for svaret snortop.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 09-06-04 23:54

Tjae... hvem ved ? Jeg pusler med en plan om at investere nogle få kroner og en hulens bunke tid og knofedt på en gammel BSA 500 Goldstar.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 10-06-04 00:06

tjaaa.... jeg havde egentlig regnet med at pointe gik til Molokyle for alt det snak

Jeg havde ikke vent tilbage til dette spg.. da molokyle var på sagen (så behøvede man ikke at være her *GG*)