/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Legehus
Fra : annettemor
Vist : 633 gange
225 point
Dato : 06-06-04 18:47

Hej...
Er der nogen der har nogle tegninger på et legehus?? - eller nogle gode ideer til hvordan vi kan bygge til på vores gyngestativ.. (det er med en stige op fra hverside og så med en lille platform - et alm. fra et byggemarkede) Vil rigtig gerne have et i haven til ungerne - men vil ikke give 2000 eller derover for et...

Hej fra Annette

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 06-06-04 19:02

Hej!
Vi skulle udbygge vores legstativ med flere aktiviteter, brugte jeg google og billedfunktionen.
I dit tilfælde prøv:
http://images.google.dk/images?hl=da&lr=&ie=UTF-8&q=legehus&btnG=S%C3%B8g

Hilsen Jeannie

Accepteret svar
Fra : SEPPE

Modtaget 225 point
Dato : 06-06-04 19:13

Hejsa.. Måske du kan blive inspireret her:

http://www.goerdetselv.dk/Shared/search.jsp?d=10&search=legehus

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 06-06-04 21:52

For mange år siden byggede jeg et legehus sammen med min mor. Vi benyttede 4 stakitter (langside ca. 3 m, og front ca 1.5 m - i højden ca 1.5 m) som sider, hvor vi savede en dør ud i den ene ende og to vinduer. De blev banket på nogle solide bjælker i hvert af husets hjørner som vi gravede 50 cm ned. I midten af front og bagende kom endnu 2 bjælker ca 40 cm længere end de andre så huset fik det rigtige "look". Vi lagde en gavl og noget tagpap henover. Herefter blev det malet. Jeg er selv ret imponeret over hvor fint det blev. Det tager selvfølgelig lidt længere tid end at klappe et plasticlegehus ud, men det står der stadig 10 år efter. Og det var nogle hyggelige timer vi brugte sammen med at bygge det!

Så hvis børnene er store nok til at hjælpe lidt med, kan det varmt anbefales. Hvis mine forklaringer ikke er helt klare, må du lige skrive igen. Så kan jeg lave en lille tegning til dig.

Vh KK

Godkendelse af svar
Fra : annettemor

Dato : 19-01-06 07:49

Tak for svaret SEPPE.