/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
ang. evt. klipning af syrenblomster -net~
Fra : karin42
Vist : 2795 gange
50 point
Dato : 09-06-02 10:35

Vi har i vores have en dejlig hvid syren , det er et skud - og den er meget flot opstammet , er der nogen der kan fortælle mig om det er korrekt at klippe blomsterne af nu hvor de er visne - eller skal de ha lov selv at falde af ? hilsen Karin 42

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-06-02 09:52

On Sun, 09 Jun 2002 08:34:42 GMT, "karin42" <karin42.news@kandu.dk>
wrote:

>Vi har i vores have en dejlig hvid syren , det er et skud - og den er
>meget flot opstammet , er der nogen der kan fortælle mig om det er
>korrekt at klippe blomsterne af nu hvor de er visne - eller skal de ha
>lov selv at falde af ? hilsen Karin 424Ô44Ô4

Hvis du kan overkomme det, så klip endelig de visne blomster af. Ellers
risikerer du at planten bruger en masse kræfter på at sætte frø.

Normalt er det sådan set mere eller mindre ligegyldigt om man fjerner de
visne blomster, men det skader absolut ikke.

--
Mads Lie Jensen - mads@gartneriet.dk - ICQ #25478403
http://www.gartneriet.dk

Directory Opus - nu også til windows - http://www.gpsoft.com.au

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 50 point
Dato : 09-06-02 12:42

Hej

En syren er jo en af vores meget voksevillige Buske,-så du kan sagtens lade blomsterstandene sidde på planten uden at den bliver hæmmet i vækst. Den eneste grund der skulle være for at klippe dem af, skulle være fordi du mener din busk/træ ville blive pænere at se på.

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : karin42

Dato : 09-06-02 13:52

hej parkenss ! tak for et rigtig godt og brugbart svar mvh karin 42