/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mus og markør.
Fra : Bandana
Vist : 290 gange
20 point
Dato : 06-06-04 16:47

Jeg har en trådløs mus. Markøren følger ikke musens bevægelser - nogle gange gør den. Oftest kan jeg kun bevæge den i lodret retning. Jeg har skiftet baterier og de er nye. Kan nogen hjælpe mig

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-04 16:50

Måske er der rigtige driver ikke lagt ind, men musen kører på en standarddriver.
Emesen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 16:54

Rens dine 'infaråde LED' med sprit. Det kan være skidt støv på optikken.

Sørg også for at enhederne kan 'se' hinanden. Ikke noget med at stille 'modtageren i en skuffe eller lægge den på hylden 2 meter oppe

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Bandana

Dato : 06-06-04 18:22

Driveren er rigtig,.Jeg har haft computeren i 3/4 år. Jeg ved ikke helt hvad min "infrarøde led" er. Jeg har tørret begge komponenter af.Ingen forandring.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 20:14

Hvad med den 'ikke' trådløse forbindelse til computeren ? Sidder stikket ordentligt i ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Bandana

Dato : 06-06-04 20:32

Stikket sidder rigtigt i.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-06-04 20:53

Trådløs mus.
Er det med rulle under musen eller er der et rødt lys under musen.
Modtageren kan generes af skærm/comp/højtalere/andet elektrisk.
Det er vel ikke siden som "kører" lodret op og ned. (ved tryk på hjulet)
Emesen.

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 06-06-04 20:57

Så er det næppe musen (..med mindre den er defekt), men noget 'andet' i dit system der driller.

Det kan lyde dumt, men har du tjekket for Spy-/Adware : http://spywarefri.dk/onlinevark.htm ???

Hvisse SpyBot's kan lave mærkelige markør/muse-peger skift.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : kaptajnkaber

Dato : 06-06-04 21:55

Den kan også simpelthen være skidt i musen hvis det vel at mærke er en kugle mus. Prøv at pil kuglen ud og se, om der ikke er fyldt med nullermænd på de ruller der registrer musens bevægelse. På 3/4 år kan den nå at samle en hel del støv op

Kommentar
Fra : Bandana

Dato : 07-06-04 13:00

Jeg har af Zeitech Computer fået en ny mus. Jeg købte musen som en del af en "pakkeløsning", men musen er ifølge teknikeren ikke meget værd. Det har "tilsyneladende" skaffet mig af med mit problem. Tak til alle.

Kommentar
Fra : Bandana

Dato : 07-06-04 13:00

Jeg har af Zeitech Computer fået en ny mus. Jeg købte musen som en del af en "pakkeløsning", men musen er ifølge teknikeren ikke meget værd. Det har "tilsyneladende" skaffet mig af med mit problem. Tak til alle.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-06-04 02:21

Bandane -> Hvis du føler dit problem er løst bør du give point til den kommentar du fandt hjalp dig bedst på vej ved at vælge : Accepter svar... til højre over kommentaren.

Dermed er spørgsmålet lukket og du får op til 50% af dine point tilbage, såfremt andre 'køber' sig ind på dit spørgsmål.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Bandana

Dato : 08-06-04 17:03

Tak for svaret molokyle.