/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hjælp kan ikke komme på nette
Fra : RaB
Vist : 316 gange
50 point
Dato : 06-06-04 16:09

hvordan kan det være jeg ikke kan komme på internet når den fil her er åben lrbzus32.exe hvis jeg lukker den i windows jobliste (processer) kan jeg godt komme på internet. Hvad bruges den fil til..?? træls man skal luk den ned hele tiden, kan man ikke slette den på en eller anden måde..?? køre windows xp pro.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-06-04 16:11

Hent en hijackthis : http://www.arlet.dk/hjt.htm

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 06-06-04 18:04

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 17:56:30, on 06-06-2004
Platform: Windows XP SP1 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\sndcfg16.exe
C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\System32\lrbzus32.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Documents and Settings\Dan og dorte\Skrivebord\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\ATI-CPanel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micrsoft CFG 32] lrbzus32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micrsoft CFG 32] lrbzus32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38143.2128472222
O16 - DPF: {A8658086-E6AC-4957-BC8E-7D54A7E8A78E} (SassCln Object) - http://www.microsoft.com/security/controls/Sasser/20/SassCln.CAB
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 06-06-04 18:42

Flyt først filen Hijackthis til en mappe oprettet kun til den.

Du skal nu til at i gang med at fixe:

Deaktiver systemgendannelse:
http://www.arlet.dk/systemgendannelsen.htm

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Micrsoft CFG 32] lrbzus32.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Micrsoft CFG 32] lrbzus32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MS Sound Config 16bit] sndcfg16.exe

--------------------------------------------------------------------

Åbn en tilfældig mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

--------------------------------------------------------------------

Find og slet i fejlsikret(f8 ved opstart):

C:\WINDOWS\System32\sndcfg16.exe
C:\WINDOWS\System32\lrbzus32.exe

Derefter genstarter du og sender en ny log herind, for at se om vi har fået den helt ren.
Først når din log er endelig godkendt, må du aktiver din systemgendannelse igen.