/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Computer fryser fast
Fra : Madsby
Vist : 3113 gange
100 point
Dato : 06-06-04 15:51

Hjælp Min pc fryser fast hele tiden . Det sker uafhængigt af hvilket program jeg bruger. Der kan nogen gange gå et minut, andre gange går der ti minutter eller mere. Mus og tastatur bliver puldstændig virkningsløse, heller ikke ctr.alt-del. virker og den eneste mulighed er trykke på restart knappen.
Er der nogen som kender en løsning på problemet. Er det virus eller er det et instaleret program som konflikter med noget andet?
Win xp home.
Med venlig hilsen Madsby

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 15:54

Du kan da lige prøve at checke med www.spywarefri.dk Gå ind under Online værktøjer!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 16:02

Ja, ...eller også løber din CPU eller grafik-kort for varm. Skaf lidt mere køling eller skild og rens/pensle/børste/støvsuge din 'indmad'

Din registeringsdatabase kunne også være fuld af illegale fil-referencer til forlængst forvunde filer fra installation/af-installation af div. programmer. Ryd lidt op med et af disse : http://tucows.tdconline.dk/diskc95_default.html ..og : http://tucows.tdconline.dk/regist95_default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 06-06-04 16:05

Til tedd
www.spywarefri.dk virker ikke, og har ikke gjort det Ca.1½ døgn
swarn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 16:10

Virker fint hos mig swarn???

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 06-06-04 16:13

Har scannet med Ad-aware 6 og X-block. de finder ikke noget. Jeg har div. programmer fra spywarefri- pakken instaleret.
PC "indmad" er udskiftet for tre mdr siden, så nyt og rent, og da den ofte kan gå fast to tre gange umidelbart efter start tror jeg ikke rigtig på overophedning.
Jeg vil prøve at se på registrerigsdatabasen om jeg kan finde noget der.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 06-06-04 16:14

Til tedd
Er det ikke "Forum" du tænker på, for så virker den ikke,prøv selv.
swarn

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 16:15

Prøv at kigge på dine logfiler under Kontrolpanel > administration > logbog! Det kan være de kan komme med et clue?

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 06-06-04 16:15

Det er kun Spywarefris forum der er nede.

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 06-06-04 16:16

Hvis du går ind på www.tucows.com og søger SPYBOT til win(er freeware) så får du fjernet noget når nu spywarefri er lukket

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-06-04 16:16

Næh det var nu mere deres online værktøjer swarn, men du har da ret i at deres forum er nede!

Kommentar
Fra : Fjante

Dato : 06-06-04 16:17

... hvis du har problemer med virus eller spyware, så vil jeg anbefale de to første links nedenfor + flere af samme skuffe. Siderne er mere eller mindre selvforklarende, og vira eller spy er ikke bare lige noget, man lære på en formiddag.
* http:/www.spywarefri.dk
* http://www.virus112.com/index.php
* http://www.arlet.dk/
* http://www.csis.dk/
* http://www.f-secure.com/
* http://www.spywareinfo.com/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 16:27

Der er ingen der siger det er 'snavs' ....andet end det i 'kassen' Køleproblemer ?

...eller : Jeg har været ude for problemer med en 'frysende' computer pga. kun periodevis forbindelse til RAM kredsene; en korrideret forbindelse. Løsning : Tag RAM'en ud, rens dine slot's og kredse/-s ben og sæt den/dem i igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 16:50

det kan også være musse softwaren til din mus(har prøvet det)vis du har software til din mus
indstalleret,så afindstallere dette og kør et RegCleaner program og genstart,lad musen køre
med windows standart drivere,vis det ikke virker så gå ind i enhedshåndtering og højer klik
på din mus>fjern og så genstart,og lad windows genindstallere standart driveren,men efter
du har fjernet musens software,vis du har et sådant indstalleret,har du ikke det så
prøv enhedshåndtering.
Manse9933

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 06-06-04 16:56

Logbogen har medelelser om fejl og advarsler med de er alle mere end 15 timer gamle, og ikke noget som siger mig noget .
Pc. har været låst fire gange medens jeg skriver dette svar. så jeg skynder mig at sende første del

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 06-06-04 16:59

Har været inde på Tucows hjemmeside. Der er rigtig mange programmer at vælge mellem. Hvad er det for et som skal bruges til at rense reg.basen? og kan man komme til at lave ulykker?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 17:00

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
RegCleanejeg bruger et andet men det er for kompliceret at forklare,men ovenstående
er et udemærket program,kan indstilles til dansk dansk

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 17:02

er lige at gå til,er selvforklarende,mit tastatur stammer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 17:03

Gratis

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 17:05

Ork jo... Masser af ulykker PAS PÅ ; hvis du ik' ve' hva' du laver !!!

Jeg bruger : http://tucows.tdconline.dk/preview/229371.html

..men Manse9933's bud er sikkert lige så godt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 17:08

er der et grønt mærke ud for nøglen>slet
jeg har ikke oplevet at nogle af minne mange frender,har haft problemer med det,de sletter alt der fremkommer,jeg har også selv testet det uden problemer,men alt man foretager
sig på sin pc er ens eget ansvar

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 06-06-04 18:02

Det er klart at man selv er ansvarlig for sine handlinger.
Har lige fjernet en hel masse "overflødigt" fra reg.databasen, (taget kopi af det først), og fjernet en musedriver fra Trust. og må desværre konstatere at det ikke hjalp.

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 06-06-04 18:03

Har nu haft ramblokkene afmonteret og venter spændt på en reaktion----

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-04 19:51

har du været inde start >kontrolpanel>administration>computeradministration>enhedshåndtering>mus og andre pege enheder>din mus(navn)>højreklik på denne fjern,kør regclean,genstart og lad windows genindstallere window standart driver automatisk?

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-06-04 19:54

altså det kan være windows standart drivere der er korupt,softwaren er ikke musse driveren
men tilføre kun musen ekstra funktioner,musen køre på windows driver

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-06-04 20:06

Madsby -> Det gør vi også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 07-06-04 08:41

Har været i enhedshåndtering og instaleret ny mussedriver- hjalp ikke.
Har nu kørt en reparetions-installation af xp.
Pc stoppede måske ti gange før det lykkedes at fuldføre installationen, men nu ser det ud til at virke- har ikke haft stop i 45 minnuter.
sender point til manse
Mange tak for hjælpen
Madsby

Godkendelse af svar
Fra : Madsby

Dato : 07-06-04 08:44

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Madsby

Dato : 08-06-04 13:01

Efterskrift

Der gik lige 5 min efter jeg havde sendt mit sidste indlæg før den var gal igen.
Alle problemer blev dog løst da jeg fjernede et MSI TVtunerkort fra bundkortet.
Mvh.Mads