/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hvem kan bruge kontaktlinser?
Fra : jysch
Vist : 1202 gange
100 point
Dato : 06-06-04 14:10

Hej venner!

Jeg bruger briller med 2 styrker, og er rimelig træt af det. Jeg har set at man kan få kontaktlinser med 2 styrker og var interesseret i at vide hvordan de virker og om alle kan bruge ( lære at bruge dem ).

Jeg har aldrig prøvet linser - jeg har kun købt briller og når der er gået 2 år så kan jeg alligevel ikke se med dem, så det er jo en stor udskrivning hvert andet år.

Kom med jeres erfaringer

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 06-06-04 14:39

Til din information.
(Jeg bruger ikke kontaktlinser, kan derfor ikke komme med erfaringer).

http://www.kontaktlinseinstituttet.dk/Default.asp?Action=Details&Item=116

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 06-06-04 15:02

Hej Jysch
Jeg har brugt kotaktlinser i over 10 år. I januar fik jeg dem med 2 styrker, og det er virkelig rart. Tidligere brugte jeg nemlig både linser - til alm. brug - og briller oven i - når jeg sad ved computeren.
Du skal regne med ca. 14 dage til at vende dig til at bruge dem. I starten går der noget tid med at "montere" dem.
Linser med 2 styrker er temmelig dyre. Jeg giver 190 kr. pr. mdr. og så skal jeg endda bruge dem i 2 mdr. D.v.s. at jeg gir 190,- pr. linse. Nu har jeg gennem Kandu fundet en side: http://www.yourlenses.dk/produkt_kat.php?id=1, hvor de kan købes for 70,- pr. stk.
Mit råd er at du får målt øjnene, får nogle linser på prøve og finder ud af om du kan bruge dem. Dernæst må du finde ud af hvor meget du vil give for dem. Du kan jo sige til optikeren at du kan få dem meget billigere på nettet. LA5

Accepteret svar
Fra : ElseR

Modtaget 100 point
Dato : 06-06-04 16:56

Hej
Det er ikke alle der kan vende sig til at bruge kontaktlinser, men hvem og hvorfor ved jeg ikke . Jeg har brugt kontaktlinser i mange år og er meget glad for det (kun 1 styrke). Efter min mening er linser ikke billige. Jeg giver 195 kr/mdr for en-dags-linser - 2340 kr. pr. år. Med i det er også en kontrol af linser og øjne hvet halve år, så hvis der er noget i styrken der skal ændres, koster det ikke ekstra.
Jeg synes også du skal gå til en optiker for mere at vide og prøve linser. Nogle steder tager de et startgebyr for at få målt ud til linser og for at få lov til at prøve, men om det er alle steder ved jeg ikke. Gå ind til flere optikere for at få mere at vid om alle de forskellige typer linser. Og forhør om priser, husk også at få at vide om der er et startgebyr, om kontrol af linserne er med, og hvad der eller er med i et evt. abonnement. Så længe du bare forhører dig rundt omkring er det gratis, og optikerne fortæller gerne om deres produkter for de vil jo gerne sælge noget.
ElseR

Kommentar
Fra : jysch

Dato : 06-06-04 18:17

Hej!

De briller som jeg har nu er købt for ca. 7.000 for 3 år siden og de blev købt på kontrakt ( over 2 år ) men inden de var færdigbetalt kneb det med at se optimalt med dem. Derfor var jeg interesseret i kontaktlinser, fordi det også vil lette mig i min dagligdag og jeg håber at hvis synet ændre sig radikalt, så kan man nemmere ændre styrken på linserne.

Mvh. Jysch

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 06-06-04 20:28

Jeg synes du skal prøve kontaktlinser. Du finder kun ud af om du kan bruge dem ved at prøve. Mit syn er bedre med linser end med briller - jeg er meget nærsynet - og vil meget nødig undvære dem.
ElseR

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 07-06-04 05:51

Hej
Jeg kender flere som bruger kontaktlinser, og de har/er meget glad for dem,jeg ville så også selv prøve dem og spurgte så min øjenlæge om jeg kunne få gavn af dem og der fik jeg at vide både og.. der er simpel hen fordi er man overfølsom for noget hvor det sætter sig i øjene, kan øjet blive irreteret og det kan give problemer med linserne.
Jeg forstår så godt dem som får linser da briller ind i mellem godt kan blive rimelig tunge hvis man har et meget dårligt syn eller er kok hvor brillerne dugger konstant.
men der er ikke andet at gøre end at gå rundt og forhøre dig.
vil godt give dig ret i at briller kan være en meget stor udskrivning er blevet operert for grå stær sidste år, som har gjort til at mine briller løb op i 6.000 kr. og den sved da man fik prisen at vide

MVH lillia

Kommentar
Fra : meldgaard

Dato : 08-06-04 11:23

Gå til en optiker og få målt dine øjne. Jeg har brugt kontaktlinser i 17 år, men ikke uden problemer. Jeg kan kun bruge hårde linser, dvs de beholder formen uanset hvad. Men der er mange problemer med dem. Men jeg ville ikke undvære dem for alle de fordele. Ulemperne kan være at man får et hår i øjet eller man får støv/sandkorn i øjet. Det gør utrolig ondt. Desuden tørrer øjnene hurtigere når det er godt vejr. Men kan afhjælpes ved at bruge lidt saltvand man køber i en lille flaske. Jeg har brug Louis Nielsen. ( ikke for at reklamere for nogle) For hårde linser koster det 160,- om mdr. incl. væske og reservebrille op til 1200,-. Det er det billigeste jeg har fundet, hvor du får den hjælp fra eksperter som man behøver. Desuden er man til kontrol 1. gang om året, hvor styrken bliver målt. Linserne bliver udskiftet 1. gang om året. Jeg kender ikke prisen på bløde linser, men jeg ved at man kan få dem med 2 styrker hvis der er bygningsfejl.
God fornøjelse.

Hilsen Meldgaard

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 12-06-04 11:04

Tak for svaret ElseR.

Kommentar
Fra : zZool

Dato : 14-07-05 16:07

Et overblik over de bedste sites som sælger billige kontaktlinser på nettet finder du her:
http://www.billige.kontaktlinser-online.dk

/Thomas